صادرات ۵۱۷ میلیون دلاری محصولات از اردبیل/ ۲۰۰ طرح صنعتی به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: صادرات از گمرکات استان اردبیل به رقم ۵۱۷ میلیون دلار رسیده است.

رامین صادق با اشاره به افزایش میزان صادرات استان افزود: با افزایش صادرات از گمرکات استان اردبیل که به رقم ۵۱۷ میلیون دلار رسیده است ۶۰ درصد این صادرات را محصولات صنعتی تشکیل می‌دهند.

او بیان کرد: در بخش واردات نیز ۹۵ درصد واردات مختص ماشین آلات خط تولید و مواد اولیه واحد‌های صنعتی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: در قالب سامانه بهین یاب جواز تاسیس صادر شده توسط این سازمان به یک هزار و ۱۰۰ واحد رسیده و ۵۱۱ طرح صنعتی نیز در استان اردبیل با مجوز‌های صادر شده در مرحله اجراست.

صادقی با بیان اینکه امسال ۲۰۰ طرح صنعتی در استان اردبیل به بهره برداری می‌رسد، اظهار کرد: ۵۰ درصد جواز تاسیس صادر شده استان وارد فاز عملیاتی شده و ما با کاهش فرآیند بروکراسی اداری و تسریع در صدور مجوز‌ها سعی بر راه اندازی این مجموعه‌ها داریم.

او خاطرنشان کرد: استقبال خوبی را از سوی سرمایه گذاران در قالب شهرک‌ها و نواحی صنعتی شاهدیم که حتی در برخی از شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمینی برای واگذاری وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از صادرات انواع محصولات صنعتی تولیدی در استان خبر داد و گفت: ما حتی برای کشور ترکیه نیز که صاحب برند در ام دی اف است این محصولات تولیدی را صادر می‌کنیم.

صادقی ادامه داد: پویایی صنعت استان اردبیل کاملا مشهود است و ما این امر را از صادرات محصولات شمش فولاد، آهن، میلگرد، تولیدات پلاستیکی، ظروف شیشه‌ای و ... شاهدیم.

او افزایش ظرفیت تولید را در برخی از واحد‌ها بین ۲۰ تا ۱۵۰ درصد یادآور شد و بیان کرد: در این واحد‌ها تنها تولید هدفگذاری نشده بلکه کیفیت تولید و برندسازی نیز مورد توجه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در پایان اظهار کرد: امسال تولید محصولات صادرات محور در استان هدفگذاری شده و سعی مان بر این است تا با رفع موانع اداری بتوانیم در این بخش نیز ظرفیت استان را با صادرات مناسب و باکیفیت به اثبات برسانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار