بیش از ۶۳۹ هزار همدانی مشمول دریافت کالابرگ الکترونیک هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: در استان ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر شامل ۲۳ هزار و ۶۴۸ خانوار مشمول استفاده از کالابرگ الکترونیک هستند.

یوسف شعبانی افزود: براساس مصوبه هیأت دولت مقرر است ۲۰ درصد به یارانه دهک‌های یک، دو و سه اضافه شود که لازمه استفاده از این درصد خرید الکترونیکی ۱۰ قلم کالای مورد نیاز است.

او با بیان اینکه به منظور استفاده از ۲۰ درصد افزایش یارانه حتماً باید از کالابرگ الکترونیکی شارژ شده در کارت سرپرست خانوار خرید صورت گیرد، تصریح کرد: ۱۱ درصد از جمعیت استان همدان در دهک یک، ۱۲ درصد در دهک دو و ۱۲ درصد در دهک سه قرار دارند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: از جمعیت یک میلیون و ۹۴۳ هزار و ۹۴۶ نفری استان همدان، ۶۳۹ هزار و ۱۴۲ نفر مشمول دریافت کالابرگ الکترونیک هستند.

شعبانی با تأکید بر ایجاد زیرساخت‌های اجرای این طرح در استان، افزود: فروشگاه‌های واجد شرایط برای عرضه خدمات کالابرگ الکترونیک حتماً باید به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل باشند.

او با بیان اینکه طرح کالابرگ الکترونیک هنور ابلاغ نشده است، تصریح کرد: پیش بینی شده در استان همدان ۱۳۵۰ دستگاه پوز برای اجرای طرح کالابرگ الکترونیک نیاز داشته باشیم که هم اکنون ۹۷۲ فروشگاه و دستگاه پوز آماده ارائه خدمات است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با تأکید بر اینکه اولویت اجرای این طرح در روستا‌ها و نقاط کم برخوردار است، تاکید کرد: براساس این طرح، افزایش ۲۰ درصدی یارانه شامل خرید نقدی نمی‌شود و تنها باید به صورت الکترونیکی خرید صورت گیرد همچنین سرپرست خانوار می‌توانند یک ماه زودتر از یارانه خود استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.