کارمند اخراجی جاعل حرفه‌ای شد!

با هوشیاری کارآگاهان پلیس آگاهی هرمزگان یک جاعل حرفه‌ای که با جعل سند اقدام به فروش منزل میلیاردی به شهروندان می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

سردار علی اکبر جاویدان فرمانده انتظامی استان هرمزگان گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان که دارای یک باب منزل مسکونی در یکی از محلات بندرعباس به ارزش ۹۰ میلیارد ریال بوده و بدون اینکه این منزل را فروخته باشد متوجه شده که سند رسمی بنام شخص معلومی در اداره ثبت اسناد صادر و منزل وی به فروش رفته است، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

سردار جاویدان گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان با تلاش شبانه روزی و بهره گیری از اقدامات فنی و پلیسی، متهم را که با استفاده از جعل و تغییر در سامانه ثنا و اخذ حکم قضایی اقدام به انتقال سند قطعی یک باب منزل ویلایی در یکی از محلات بندرعباس کرده و سند رسمی و قطعی را از اداره ثبت اسناد اخذ و اقدام به فروش این منزل به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال کرده بود، شناسایی کردند.

 او گفت: در جریان تحقیقات مشخص شد که متهم از کارکنان اخراجی یکی از سازمان‌های دولتی بوده است.

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با اقدامات فنی و اطلاعاتی، مخفیگاه این کلاهبردار حرفه‌ای شناسایی و ضمن هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و در بازجویی فنی و تخصصی صورت گرفته، اقرار کرد که وقتی منزل شاکی را شناسایی کرده، پس از ملاقات با شاکی (صاحبخانه) اقدام به رهن و اجاره منزل برای مادرش کرده و سپس در آن ساکن شده اند.

سردار جاویدان گفت: متهم دستگیر شده در ادامه اعترافات خود معترف شد که از قبل به دنبال شناسایی چنین منزلی بوده و طرح نقشه فروش آن را کشیده و از شاکی خواسته تا کپی سند برای احراز هویت به او نشان دهد که در زمان مشاهده سند از آن عکس گرفته و با اخذ کد سامانه ثنا به بهانه ای دیگر از مال باخته و تهیه مهر و قولنامه جعلی، منزل را با قیمت پایین به مبلغ ۵۴ میلیارد ریال به فردی دیگر فروخته و پول آن را به صورت کامل دریافت و با تخلیه منزل به مکان نامعلوم دیگر در بندرعباس نقل مکان کرده است.

 او گفت: در بازرسی از منزل متهم، تعدادی اسناد و اوراق جعلی کشف شد و متهم پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید ملک حتما با شخص اصیل وارد معامله شوند و از انعقاد قرارداد با افرادی که بدون مدرک معتبر خود را مالک یا نماینده مالک معرفی می‌کنند، خودداری کنند.

سردار جاویدان گفت: شهروندان ملک مورد نظر را از نزدیک مورد بررسی قرار داده و از صحت اسنادی که ارائه می‌شود، اطمینان لازم کسب کنند و از در اختیار قراردادن هرگونه پیامک و رمز سامنه ثنا نیز به افراد جدا خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.