روسیاالیوم:

پیام سفر سلطان عمان به ایران، تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای است

سفر سلطان عمان به ایران، حامل پیام‌های متعددی است که مهمترین آن‌ها تاکید بر همکاری‌های منطقه‌ای است. 

شبکه روسیا الیوم گزارش داد: هیثم بن طارق سلطان عمان به تهران سفر کرد. رسانه‌های ایران او را سلطان آشتی توصیف کردند و گفته می‌شود او حامل پیام آمریکا برای ایرانیان درباره مذاکرات هسته‌ای است. دو طرف از نظر رسمی، این سفر را سرآغاز مرحله جدید از همکاری بین ایران و عمان توصیف می‌کنند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران گفت: پادشاهی عمان نقش مثبت و سازنده‌ای در مسایل مختلف دوجانبه، منطقه‌ای و بین المللی دارد. مذاکرات بین سران دو کشور متمرکز بر روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و نیز امنیتی بود. سران دو کشور در صحنه امنیتی بر لزوم تقویت روابط بین کشور‌های منطقه علاوه بر روابط دوجانبه، تاکید کردند.

بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان درباره این سفر گفت: سلطان عمان بر اهمیت سیاست‌های ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران درباره تقویت و توسعه روابط منطقه‌ای بین جمهوری اسلامی ایران و کشور‌های همسایه تاکید کرد و این همان چیزی است که ما همواره برای تحقق آن تلاش کرده ایم. 

روسیا الیوم گزارش داد: تهران بر توسعه روابط در چارچوب دیدگاه خاص درباره همکاری با مسقط تاکید می‌کند. دو طرف چهار سند برای همکاری در زمینه‌های اقتصادی، مناطق آزاد، گردشگری، سرمایه گذاری و انرژی امضا کردند. دو طرف بر تلاش برای از بین بردن موانع بانکی تاکید کردند. پرونده روابط با کشور‌های منطقه، بخش اصلی سخنان دو طرف بود. 

تهران به نتایج سفر پادشاه عمان در زمینه روابط دوجانبه، بخش مالی و بانکی امیدوار است و تلاش می‌کند، سند همکاری فراگیر با مسقط امضا کند. البته این مسئله، علاوه بر پرونده بهبود روابط منطقه‌ای است.

تلاش‌ها برای به حرکت درآوردن چرخ‌های توافقنامه هسته‌ای صورت می‌گیرد و میانجی‌گری عمان در کاستن از تنش بین تهران و غرب، نقش دارد. اما این سفر در کنار پیام‌های سیاسی و دیپلماتیک، حامل پیام‌های اقتصادی بود که پایه اصلی آن، همکاری بین کشور‌های منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
بگواومده واسطه شه که بامصرخوب شیم
خخخ
همونطورکه درموردآزادسازی اسدی اومده بود
آخرین اخبار