ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی

استاندار کرمانشاه با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی استان است، گفت : در کنار تولید محصولات با کیفیت کشاورزی باید صنایع فرآوری هم راه‌اندازی شود و از این طریق شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در همایش روز مزرعه در همایش ملی نخود در روستای مرادآباد روانسر گفت : یک سوم نخود کشور در کرمانشاه تولید می‌شود و استان ما هم در وسعت و هم در میزان برداشت در کشور مقام اول را دارد و مشابه این جایگاه در محصولاتی مانند گندم و چغندر قند هم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: البته هنوز راه بسیاری تا استفاده کامل از ظرفیت‌های کشاورزی دیم و آبی استان به صورت کامل داریم و باید به دنبال ایجاد ارزش افزوده بیشتر در تولیدات کشاورزی باشیم.

صحرایی تاکید کرد: در کنار تولید با کیفیت باید صنایع فرآوری هم راه اندازی شود و از این طریق شاهد ایجاد ارزش افزوده بیشتر در این حوزه باشیم.

وی تاکید کرد: باید علم روز دنیا در حوزه کاشت، داشت و برداشت به کار گرفته شود تا زحمات کشاورزان بیش از پیش به بار بنشیند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: در این ایام شاهد برگزاری برنامه‌های خوبی در استان هستیم که همایش روز ملی نخود یکی از آن برنامه‌ها است.

استاندار کرمانشاه: ایجاد صنایع فرآوری یک ضرورت مهم در حوزه کشاورزی استان است

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه مملو از ظرفیت‌ها و فرصت‌های خوب برای رونق تولید و اقتصاد است در ادامه عنوان کرد: امروز این جشنواره زیبا به مناسبت پاسداشت جایگاه محصول نخود به عنوان یکی از آن ظرفیت‌های ممتاز کرمانشاه برگزار شده است.

صحرایی اضافه کرد: این کشتزار‌های زیبا و تولید مناسب و با کیفیت نتیجه تلاش‌های کشاورزان و فعالان توانمند این حوزه است.

وی کشاورزی را از جمله شغل‌هایی توصیف کرد که با موهبت الهی در یک ارتباط نزدیک است و در ادامه گفت: این عزیزان از خداوند روزی می‌گیرند و لحظه به لحظه زندگی‌شان با یاد و لطف خدا می‌گذرد و این بسیار زیباست .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار