تا یک ماه آینده؛

بیمارستان رازی بیرجند به دستگاه پیشرفته سی تی اسکن مجهز می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از تحویل یک دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس به بیمارستان رازی خبر داد.

موسوی میرزائی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: هم اکنون در بیرجند یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس داریم که با پیگیری‌های صورت گرفته تا یک ماه آینده یک دستگاه سی تی اسکن ۱۲۸ اسلایس به بیمارستان رازی تحویل داده می‌شود.

او با بیان اینکه این نوع سی تی اسکن در شرق کشور تنها در مشهد وجود دارد افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته به زودی این دستگاه در بیرجند نیز راه اندازی می‌شود که عمده کاربرد آن برای بیماری‌های عروقی از قبیل عروق قلب، عروق مغز و عروق اندام‌های بدن است.

موسوی میرزائی ادامه داد: هم اکنون در قاین، طبس و فردوس دستگاه ام آر آی وجود دارد و پیگیر هستیم که تا پایان سال برای نهبندان نیز دستگاه ام آر آی گرفته شود.


بیشتر بخوانید


متوسط مصرف سیگار در خراسان جنوبی حدود ۱۱ درصد است

۴ تا ۱۰ خرداد هفته ملی بدون دخانیات نام گذاری شده است و امروز ۸ خرداد در تقویم این هفته (نظام سلامت حامی ترک دخانیات) نام دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متوسط مصرف سیگار در کشور ۱۹.۴۴ درصد است اظهار کرد: متوسط مصرف سیگار در خراسان جنوبی ۱۰.۵۱ درصد است که خراسان جنوبی از استان‌هایی است که مصرف سیگار در آن پایین آمده است.

او عنوان کرد: با وجود این که در چند سال اخیر روند کاهش مصرف سیگار را در اماکن عمومی شاهد هستیم، اما مصرف سیگار به سنین پایین کشیده شده است و زنگ خطری برای جامعه محسوب می‌شود که باید آموزش‌های لازم در این باره به بچه‌ها در سنین پایین داده شود و همه دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه وارد عمل شوند.

موسوی میرزائی تصریح کرد: مصرف سیگار در هر اندازه‌ای مضر است و سیگار از جمله مواردی است که ترک آن برای فرد بسیار سخت است لذا باید آگاهی‌ها برای مصرف نکردن سیگار بیشتر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار