افزایش گیت‌های مرز خسروی و منذریه عراق برای ایام اربعین

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه ریزی برای تقویت زیرساخت‌های مرزی، گفت : گیت‌های مرز خسروی و منذریه عراق برای ایام اربعین افزایش می‌یابد.

علی شعبانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به وضعیت فعالیت مرز‌های استان کرمانشاه گفت : در حال حاضر ۵۰ درصد از صادرات غرب کشور بر عهده مرز‌های استان کرمانشاه بوده که به منظور فعالیت بیشتر و بهبود روند فعالیت مرز‌ها و بازارچه‌های مرزی نیازمند توافق و همکاری بیشتر با کشور عراق خواهیم بود.

وی افزود: مرز تیله کوه به دلیل موقعیت‌های خوب خود باید فعالیت جدی خود را آغاز کند که در همین راستا نیز عزم جدی برای گسترش و رونق آن داشته چرا که که هم به لحاظ اشتغال آفرینی و هم به منظور رونق اقتصادی می‌تواند به مردم مناطق خود کمک کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با تاکید بر برگزاری اربعین سال‌جاری، تصریح کرد: با توجه به اینکه سال گذشته استان کرمانشاه به واسطه بازگشایی مرز خسروی و عبور زائران از این مرز و میزبانی قابل توجهی از زوار را بر عهده دارد امسال در پی رفع کم و کاستی‌های آن خواهیم بود.

شعبانی با اشاره به رسمیت شناخته شدن مرز خسروی برای تردد زوار در اربعین، بیان کرد: جلسات مربوطه به صورت مرتب و مستمر در حال برگزاری بوده و علاوه بر فعالیت کمیته‌های مربوط و زیر ساخت‌ها با طرف عراقی‌ها نیز گفتگو‌های لازم درحال انجام است.

وی ادامه داد: یکی از مشکل و دغدغه اصلی کشور ما در مرز خسروی ۲۴ ساعته نبودن مرز خسروی در تردد زوار اربعینی است که با گفتگو با کشور عراق در پی بازگشایی ۲۴ ساعته این مرز خواهیم بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: افزایش و شکل گیری گیت‌ها و نحوه چینش آن‌ها دیگر مسائل مهمی است که امسال با فضاسازی مناسب، تغییر تعداد و نحوه شکل دهی به گیت‌ها به دنبال بهبود اوضاع مرز خسروی در اربعین هستیم.

شعبانی عنوان کرد: احداث سرویس بهداشتی، احداث ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در کشور عراق، تأمین فضای رفاهی و ارائه خدمات درمانی سایر اقداماتی داشت.

وی به تردد روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ زائر از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: یکی از برنامه‌هایی که دنبال می‌شود راه اندازی و افزودن سرویس اتوبوس خسروی در ترمینال تهران است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی گفت: برپایی مرکز امدادی و پایگاه اورژانس به مساحت یک هزار ۲۰۰ متر در دست ساخت بوده که تا پیش از شروع اربعین آماده بهره‌بردای و استفاده خواهد بود.

شعبانی به ساخت اسکان‌های خانوادگی در آینده اشاره کرد و افزود: به منظور رفاه بیشتر حال خانواده‌هایی که به صورت جمعی زائر عتبات هستند در نظر داریم برای سال‌های پیش رو این امکان و اسکان‌های خانوادگی را فراهم آوریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار