مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: ۳۰ پروژه زیست محیطی در سال جاری در زیستگاه‌های خشک، تالابی و مناطق تحت مدیریت این اداره کل با اعتبار تخصیصی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال در حال اجراست.

سعید شهند مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: تعمیر و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی در مناطق تحت مدیریت به ویژه پارک ملی دریاچه ارومیه، منطقه حفاظت شده مراکان، منطقه حفاظت شده میرآباد، پناهگاه حیات وحش و تالاب بین‌المللی کانی برازان مهاباد، منطقه حفاظت شده تالاب نوروزلو و تالاب سولدوز شهرستان نقده از مهمترین این پروژه‌ها است.

وی پیگیری اجرای برنامه عمل ملی گونه‌های در معرض انقراض میش مرغ و گوزن زرد ایرانی و همچنین مطالعات تعیین نیاز آبی تالاب‌های پیراحمد و زاویه سفلی در شهرستان چالدران و ایجاد زیرساخت‌های فنی لازم برای آبرسانی دائمی به تالاب بین المللی دورگه سنگی شهرستان نقده را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در حوزه محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اعلام کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت و ظرفیت ویژه استان در حوزه محیط زیست طبیعی، تنوع زیستی و شاخص‌های مهم موجود در این حوزه ادامه داد: اعتبارات ابلاغی به این بخش در سال جاری ۴۰ درصد افزایش یافته که بیانگر توجه دولت سیزدهم به محیط زیست و برنامه‌های آن است.

شهند اضافه کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال از این اعتبارات شامل اعتبارات تملک دارایی و عمرانی بوده و ۴۲ میلیارد ریال نیز در بخش محیط زیست انسانی تخصیص یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.