سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی از توزیع ۴۳ هزار و ۱۰۱ تن انواع کود بین کشاورزان استان خبر داد.

آقای نادری صومعه گفت:  ۴۳ هزار و ۱۰۱ تن کود از مبادی پتروشیمی‌ها و محل ذخیره انباری به کارگزاران شرکت ها در شهرستان‌های ۲۱ گانه استان  آذربایجان شرقی تحویل و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی اظهار کرد: به طور متوسط روزانه حدود ۳۲۰ تن کود‌ یارانه‌ای به مقصد شهرستان‌ها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری می شود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کود‌های یارانه‌ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می‌باد.

آقای نادری صومعه ادامه داد: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تامین کود‌های کشاورزی مورد نیاز خود  علاوه بر محصولات اساسی گندم، جو و کلزا به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شدند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی استان کود‌های کشاورزی یارانه دار تحویل می‌شود.

وی با اشاره به ذخیره بیش از ۱۸ هزار و ۶۴۰ تن انواع کود‌های یارانه ای گفت: توزیع کود‌های کشت بهاره نیز در استان آغاز شده و برنامه تامین و توزیع انواع کود‌های کشاورزی در استان طی امسال حدود ۱۳۱ هزار و ۳۲۱ تن است.

آقای نادری صومعه با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کود‌های یارانه‌ای مربوط به تولیدکنندگان داخلی است افزود: با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره قرار داریم و  تقاضا و مصرف برای کود‌های یارانه‌ای زیاد است کمبودی در این زمینه وجود ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار