سینمای نایسر ظرفیتی برای توسعه فرهنگی نایسر است

سرپرست حوزه هنری کردستان گفت: سینمای نایسر ظرفیتی مناسب برای تقویت و توسعه فرهنگی در حاشیه شهر سنندج است.

 افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان با حضور در پردیس سینمایی نایسر از وضعیت این سینما بازدید و بر آغاز به کار سریع و تست گرم این سینما تأکید کرد.

افشین آزادی سرپرست حوزه هنری استان کردستان صبح امروز با حضور در مجتمع فرهنگی وهنری نایسر از مراحل آماده سازی سالن‌های پردیس سینمایی نایسر بازدید و تأکید کرد: با توجه به تجهیز امکانات لازم سینمایی، تسریع در راه اندازی این پردیس سینمایی ضروری است.

او  گفت:‌ با تلاش همکاران حوزه هنری کردستان و گروه فرهنگی وتبلیغاتی بهمن سبز دو سالن سینمایی استاندارد با بهترین‌امکانات صوتی و تصویری آماده شده است که ضروری است در سریعترین زمان ممکن به منظور بهره‌مندی مردم این ناحیه از امکانات فرهنگی وهنری اکران فیلم‌های سینمایی در آن آغاز گردد.

آزادی ادامه داد: متأسفانه دیگر بخش‌های این مجتمع هنوز آماده نشده است و موکول کردن فعالیت این سینما به تکمیل سایر بخش‌ها سبب محروم‌شدن مردمان این ناحیه از ظرفیت سالن‌های سینمایی‌خواهد شد.

او با توجه به مقررات آغاز به کار سالن‌های سینمایی گفت: به صورت موقت و با توجه به امکانات این مجتمع راه اندازی و تست گرم و آزمایشی این سالن‌ها امکان‌پذیر‌است و حوزه هنری‌کردستان این آمادگی را دارد تا نسبت به مهیا سازی شرایط آن اقدام کند.

آزادی‌ سینما را یکی از مؤلفه‌های اصلی توسعه شهری عنوان کرد و اظهار امیدواری کرد: با آغاز به کار این سینما با برنامه ریزی منسجم و بهره مندی از ظرفیت‌های مختلف در نظر گرفته شده در آن، شاهد توسعه هنر وفرهنگ در این ناحیه بزرگ شهری در سنندج باشیم.

گفتنی است ؛ هم اکنون حوزه هنری استان کردستان در شهر‌های سنندج، بیجار، سقز و قروه دارای ۱۵ سالن سینمایی است و بخش بسیار زیادی از برنامه‌های فرهنگی وهنری دراین پردیس‌های سینمایی انجام می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.