خانواده‌های صاحب چند قلو در آذربایجان غربی مستمری می‌گیرند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی با اشاره به زیر پوشش بودن ۲ هزار و ۴۴۹ خانواده دارای دو قلو و بالاتر در استان گفت: این خانواده‌ها در ممجوع ماهانه ۱۹ میلیارد ریال مستمری می‌گیرند.

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی گفت: از کل خانواده‌های دارای چند قلو در استان، ۲ هزار و ۲۴۳ خانوار دارای فرزند دو قلو، ۱۹۲ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۱۴ خانوار دارای فرزند چهار قلو هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی در کنار خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو است، اضافه کرد: در صورتی که پدر خانواده دارای چند قلو، فاقد شغل و بیمه باشد، می‌توانیم با معرفی ایشان به بانک‌های عامل، در راستای اشتغال این خانواده کمک کنیم.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان غربی ادامه داد: حمایت از خانواده‌های فرزندان دو قلو با دهک درآمدی یک تا هفت تا پایان ۶ سالگی صورت می‌گیرد، تمامی خانوار‌هایی با چنین شرایطی، می‌توانند برای بهره‌مندی از این حمایت‌ها با ارائه مدارک به ادارات بهزیستی مراجعه کنند.

محمدپوری گفت: خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر نیز فارغ از تأثیر دهک درآمدی از بدو تولد تا پایان ۶ سالگی می‌توانند از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار شوند.

وی یادآور شد: مشاوره، تأمین شیرخشک تا یک سالگی و کمک موردی مسکن از جمله کمک‌هایی است که به خانواده‌های دارای چندقلو در دهک‌های یک تا سه تعلق می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.