تشکیل قرارگاه سرعت 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ در برنامه شهر امن در خصوص تشکیل قرارگاه سرعت توضیح داد.  

 سرهنگ علی اصغر شریفی صبح امروز در برنامه زنده شهر امن در استودیو پلیس پایتخت که از شبکه پنج سیما پخش می‌شد حضور یافت و در خصوص تشکیل قرارگاه سرعت توضیح داد.

وی ادامه داد: آمار‌ها نشان می‌دهد که ساعات اوج حرکات مخاطره آمیز رانندگان حرفه‌ای پرتخلف که سرعت عمده‌ترین تخلف انان است، از ساعت ۲۲ الی ۲ بامداد و بخاطر خلوتی معابر این فرصت را پیدا می‌کنند که با سرعت‌های غیرمجاز تردد نمایند.

سرهنگ شریفی گفت: اقدام دیگری که در پلیس راهور تهران بزرگ در حال انجام است و علاوه بر اینکه خودرو‌های متخلف سرعت و سبقت به پارکینگ‌ها، با دوربین‌های کنترل سرعتی که در بزرگراه‌ها نصب است خودرو‌هایی که سرعت آن‌ها بیش از ۵۰ کیلومتر بیش از حد مجاز است را شناسایی و پیامکی با مضمون: خودروی شما با سرعت مثلا ۱۳۰ کیلومتر از جلوی دوربین‌های کنترل سرعت حرکت کرده و ... 

وی افزود: این کنترل از سوی دوربین‌ها علاوه بر گشت‌های پلیس نامحسوس است و پلیس نامحسوس نیز در صورت رویت تخلفات حادثه سازی، چون سرعت و سبقت خودرو‌ها را متوقف و به پارکینگ منتقل می‌نماید. 

سرهنگ شریفی گفت: ممکن ایت مالک خودرویی که برای آن پیامک رفته باشد پدرهاو یا مادر‌ها باشند و ممکن است در خانه باشند و از موضوع تردد خودرو توسط فرزندشان خبر نداشته باشند و یا اینکه مالک وسیله نقلیه خودرو را فروخته و از موضوع اطلاعی نداشته باشد که با ارسال پیامک به آن‌ها نیز اطلاع داده می‌شود. 

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: گروه بعدی کسانی هستند که هم مالک هستند و هم راننده خودرو که در واقع جامعه هدف ما این گونه رانندگان هستند.

وی گفت: با بررسی‌های صورت گرفته عملکرد قرارگاه سرعت در سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ صورت گرفت مشخص شد که تاثیر کلاس‌ها برای رانندگان حادثه ساز و نشان دادن تصاویر و فیلم‌های تکان دهنده تصادفات برای آن‌ها و عواقب سرعت و سبقت و حرکات مخاطره آمیز، درک خطر را در ان‌ها افزایش پیدا کرده است باعث شده که ۷ درصد کاهش سرعت را در بزرگراه‌های تهران داشته باشیم که هم میانگین سرعت و هم میزان تخلف کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ شریفی گفت: اوایل تشکیل کلاس‌های قرارگاه سرعت در اداره پلیس راهور تهران بزرگ، سالن‌های اداره از رانندگان متخلف پر بود، ولی دیروز که این کلاس تشکیل شده بود تعداد افراد نصف شده بود و این نشان دهنده تاثیر آموزش‌ها بر رانندگان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۸ خرداد ۱۴۰۲
فیلم تصادفات را در تلویزین بگذارید تا افراد بالای 18 سال ببینند و شاید شاید درس عبرت بگیرند
آخرین اخبار