گفت‌وگوی عوامل سریال «گیل‌دخت» با مخاطبان ۱۶۲

گیل‌دخت مورد استقبال مردم قرار گرفت

عوامل سریال «گیل دخت» شبکه یک سیما، امروز دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی، به سوالات مخاطبان پاسخ دادند.

عوامل سریال «گیل دخت» شبکه یک سیما، امروز دوشنبه، ۸ خرداد ۱۴۰۲ با حضور محمد رضا شفیعی تهیه کننده، مجید اسماعیلی کارگردان، رضا اکبرپور، میترا رفیع، یاسمن معاوی، یوسف صفری بختیاری بازیگران سریال در واحد امور ارتباط با مخاطبان (۱۶۲) رسانه ملی، به سوالات مخاطبان پاسخ دادند.

این سریال به روز‌های پایانی پخش رسیده است و پنج شنبه و جمعه این هفته به پایان می‌رسد.

مجموعه تلویزیونی «گیلدخت» با داستانی ماجراجویانه و عاشقانه، برهه‌ای از تاریخ و زمانه مظفرالدین شاه قاجار را به تصویر می‌کشد و در ۶۰ قسمت تولید شده است.

 فخرالدین صدیق شریف، محمود پاک‌نیت، فریبا متخصص، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، سعید راد و حبیب دهقان نسب جمعی از گروه بازیگران نام آشنای سریال «گیلدخت» را تشکیل می‌دهند.

درادامه عوامل سریال در نشست خبری حاضر شدند و محمدرضا شفیعی تهیه کننده «گیلدخت» گفت: امروز در واحد ۱۶۲ برایم جالب بود که از هر طیف سنی از نقاط مختلف کشور تماس می‌گرفتند. خاصیت هر اثر هنری برای مخاطبان این است که به زعم خودش ببیند و دوست داشته باشد.

وی افزود: درباره ایده «گیل‌دخت» باید بگویم ایده ما در شروع کار این بود که چگونه می‌توانیم بخشی از تاریخ خودمان را تصویر کنیم که صرفا تاریخ سیاسی نباشد و بتوانیم تاریخ را در همه زمینه‌ها به تصویر بکشیم. قصد داشتیم بخشی از فرهنگ و پوشش، زبان، غذا، کلام، گفتمان و روابط ایرانی را در ۱۱۰ سال قبل به تصویر بکشیم. 

اسماعیلی کارگردان «گیل‌دخت» گفت:تماس‌ها متفاوت بود و این کار را دوست داشتند، چرا که خانواده‌ها این سریال را می‌بینند. خیلی‌ها می‌گفتند ما تلویزیون نمی‌دیدیم، اما گیلدخت ما را با رسانه ملی آشتی داد. خوشحالم که مخاطب با این مجموعه ارتباط برقرار کرده است.

وی افزود: از ابتدا قرار شد قاب‌بندی و رنگ بندی متفاوتی نسبت به آثار داخل و خارج ایران داشته باشیم که حتی با به تصویر کشیدن همین گیلان خودمان مخاطب با یک منظره جدیدی از شمال رو به رو شود. طیف بازیگران در گیل‌دخت نسبت به دیگر آثارم پررنگ‌تر شد. از آنجا که خودم از تئاتر آمده‌ام عقیده دارم باید به بچه‌های با استعداد بها داد و در گیلدخت این بستر فراهم بود و حدود هزار بازیگر برای نقش‌های مختلف تست دادند. البته استفاده از آن‌هایی که چهره نبودند، به این معنی نیست که آن‌ها پیش از این مجموعه فعالیتی نداشتند، اما آن‌ها در گیلدخت بیشتر دیده شدند.

مجید آسودگان نویسنده سریال توضیح داد: استقبال خوبی در این زمانه پخش گرفتیم و اتفاق خوشایندی بود و انرژی گرفتم. مهر سال ۱۳۹۲ طرح اولیه از دل یک پژوهش درباره قصه‌های عامیانه ایران نوشته شد. سعی داشتیم دو فرم قصه‌گویی به صورت دراماتیک مخصوص سینما و تلویزیون و قصه‌های عامیانه که خودش الگو‌های متفاوتی دارد با هم ترکیب کنیم. تصور خودم این است که موفق بودیم. همچنین مراقب بودیم که در تخیل ما، مغایرات تاریخی اتفاق نیفتد. به هر حال در آن دوره تاریخی که سریال را براساس آن ساختیم، انقلاب مشروطه تهران، جنبش عدالتخانه و سفر مظفرالدین شاه اتفاق افتاد و ما هم با درام الیزابتی، تشکیل گروه قدر پژوهش کار را جلو بردیم.

اکبرپور بازیگر نقش اسماعیل گفت: نظرات پر انرژی و خوبی بود و پیش از تماس مخاطبان با صداوسیما هم در کوچه و بازار این نظرات مثبت را می‌شنیدیم. حضور در گیل‌دخت برای من دانشگاه بازیگری بود. 

میترا رفیع بازیگر نقش گلنار ادامه داد: تا امروز فقط می‌توانستیم لطف مردم را بخوانیم، اما امروز توانستیم صدای آن‌ها را بشنویم. من مثل همیشه واقع‌بینانه نگاه می‌کنم و نظر مخاطبان از انتظار من مهربان‌تر و دقیق‌تر و صمیمانه‌تر بود و امروز چیزی جز مهرشان ندیدم و نشنیدم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار