موی‌تای کاران افغانستانی مقیم ایران تندیس ابتکار اجتماعی تایلند را کسب کردند

ورزشکاران رشته موی‌تای مهاجرین افغانستانی در ایران موفق شدند در مسابقات جهانی موی‌تای در تایلند شرکت کنند و تندیس ابتکار اجتماعی را به دست آورند.

جواد دارابی که به عنوان مربی رشته ورزشی موی‌تای در بین مهاجرین افغانستانی در ایران فعالیت دارد با دو ورزشکار و یک داور و مدیر تیم در مسابقات جهانی تایلند شرکت کرد.

دارابی گفت که بعد از مسابقات داخلی که در ایران برگزار گردید، دو تن از وزشکاران مهاجرین در وزن ۶۷ و ۷۱ کیلوگرم موفق شدند که در این مسابقات شرکت کنند.

دارابی افزود که در این مسابقه مهدی رضایی مدیر تیم مهاجرین که به عنوان نماینده تیم پناهجویان انتخاب گردید، تندیس ابتکار اجتماعی را در این مسابقات به دست آورد.

دارابی افزود تیم موی‌تای مهاجرین افغانستانی در ایران با شرکت در مسابقات تایلند، برای اولین بار موفق شدند که کرسی نمایندگی تیم پناهجویان را به دست آورند و به نمایندگی از تیم پناهجویان در نشست عمومی رشته موی‌تای که در آن رؤسای فدراسیون‌های کشورهای عضو که متشکل از ۱۰۰ کشور جهان است، شرکت کنند.

جواد دارابی می‌گوید که از سن ۷ سالگی در جمهوری اسلامی ایران به رشته موی تای رو آورده و تاکنون در بسیاری از مسابقات داخلی در ایران شرکت کرده‌است.

مسابقات جهانی موی‌تای ۲۰۲۳ در رده‌های سنی امید و بزرگسالان با حضور ورزشکارانی از ۱۰۲ کشور به میزبانی تایلند و در سالن مرکز همایش‌های جهانی شهر بانکوک برگزار گردید.

پیش از این نیز سید روح الله موسوس، ورزشکار موی تای افغانستانی با کسب چهار پیروزی و یک شکست نایب قهرمان موی‌تای جهان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.