آمادگی ایران و آفریقا برای همکاری های علمی و فناوری

دهقانی گفت: ایران به انواع فناوری‌های جدید و پیشرفته در حوزه‌های مختلف دست یافته است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور با بیان این که جمهوری اسلامی ایران با توجه به پیشینه روابط خود با آفریقا خواهان ارتقای همکاری‌های اقتصادی، علمی و فناورانه است، گفت: ما معتقدیم توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران و آفریقا مکمل یکدیگر است و در پیشبرد اهداف مشترک می‌توانیم از فرصت‌های موجود بیش از پیش استفاده کنیم.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور، ادامه داد: در این زمینه ستاد آفریقا دیربازی است به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شده تا با همکاری مشترک روابط ایران و آفریقا را تحکیم و تعمیق بخشد و بین نیاز‌ها و امکانات دو طرف رابطه‌ای متعادل و همسو برقرار کند.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره به عنوان دوستی دیرینه در کنار ملت‌های آفریقایی ایستاده است، گفت: امروز که ایران به انواع فناوری‌های جدید و پیشرفته در حوزه‌های مختلف نظیر کشاورزی، دارو، تجهیزات پزشکی، فناوری اطلاعات و ارتباطات دست یافته است می‌تواند شریکی پایدار و توانا برای آفریقا باشد.

او با اشاره به این نکته که با کمال افتخار تجربیات و دستاورد‌های شرکت‌های دانش‌بنیان خود را در اختیار آفریقا قرار خواهیم داد؛ از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با دوستان آفریقایی در همه زمینه‌های اقتصادی، فناوری و صنعتی شامل «صنایع کوچک و متوسط»، «معدن و زیر ساخت»، «تبادل استاد دانشجو و محقق»، «آموزش نیروی انسانی»، «گردشگری سلامت»، «خدمات پزشکی، کشاورزی و صنایع»، «آب»، «سدسازی»، «خدمات فنی و مهندسی نفت و گاز» و دیگر زمینه‌های مشابه خبر داد.

دهقانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان که در گذشته در کنار آفریقا بوده است این همراهی را ادامه خواهد داد و سربلندی آفریقا را سربلندی خود می‌داند.

مراسم بزرگداشت روز آفریقا با حضور دکتر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور و جمعی از سفرا و دیپلمات‌های آفریقایی مقیم ایران در مجموعه دیپلماتیک وزارت امور خارجه برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار