جوان محکوم به قصاص با وساطت خادمان امام رضا (ع) در زندان بندرعباس بخشیده شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت:در آستانه ولادت حضرت امام رضا (ع) باحضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس،مادری از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کرد.

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت با سعادت حضرت امام رضا (علیه السلام) به یُمن حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی در زندان بندرعباس، مادری از قصاص قاتل فرزند خود گذشت کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در تشریح جزئیات این پرونده، گفت: این زندانی در سال ۱۳۹۶ ضمن ارتکاب یک فقره قتل، بلافاصله دستگیر و روانه زندان شد.

قهرمانی گفت: پرونده این زندانی در مرحله دادسرا و دادگاه کیفری یک و دادگاه تجدیدنظر استان مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از صدور حکم قصاص و تأیید آن در شعبه دیوان عالی کشور، قرار بود صبح امروز به مرحله اجرا گذاشته شود.

این مقام قضایی گفت : باتوجه به اینکه رفتار محکوم در زندان بندرعباس حکایت از ابراز ندامت شدید او داشت، تلاش برای اخذ رضایت در دستور کار مسئولین قضایی و اعضای شورای حل اختلاف زندان قرار گرفت.

او گفت: با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دادستان مرکز استان هرمزگان، معاون و قاضی اجرای احکام دادسرا، اعضای شورای حل اختلاف و مسئولان زندان بندرعباس، نهایتاً مادر مقتول لحظاتی قبل از اجرای حکم به احترام دهه کرامت و ولادت حضرت ثامن الحجج امام رضا (ع) در حضور خادمان و پرچم حرم مطهر رضوی، رضایت خود را اعلام کرد و به این زندانی، زندگی دوباره بخشید.

قهرمانی در ادامه، گذشت مادر مقتول به عنوان، ولی دم در این پرونده قصاص را اقدامی بسیار ارزشمند، درخور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال برشمرد و از تلاش‌ها و پیگیری‌های دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان، معاون و قاضی اجرای احکام دادسرا و اعضا و صلح یاران شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با اعلام رضایتِ، ولی دم در خصوص این زندانی، تعداد محکومان به قصاصی که در نتیجه اجرای پویش «به حرمت امام رئوف (ع) می‌بخشم» در استان هرمزگان از مجازات رهایی یافته‌اند به ۷ نفر رسیده است.

گفتنی است، پویش مردمی «به احترام امام رئوف (ع) می‌بخشم» به همت ستاد ملی صبر با هدف ارتقا میانجیگری و گسترش فرهنگ صلح و سازش از پنجم اسفندماه ۱۴۰۱ همزمان با سالروز ولادت حضرت سیدالشهدا امام حسین (ع) آغاز شده و تا ۱۱ خرداد ۱۴۰۲ و خجسته میلاد با سعادت حضرت امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.