حل شدن آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه با کمک نیرو‌های مردمی

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه با کمک نیرو‌های مردمی قابل حل هستند.

حمید خسروی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه امروز (هشتم خرداد) درکارگاه مشورتی چهار روزه آشنایی، پیاده سازی و گسترش برنامه توانمندسازی، بهزیستی و کارآفرینی اجتماعی نوجوانان و جوانان (ترنج) به میزبانی کرمانشاه، با اشاره به بالا بودن تعداد سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در استان، گفت : کرمانشاه با ۵۴۶ سمن و تشکل مردمی یکی از استان‌های برتر کشور در تعداد بالای این نهاد‌ها است.

وی ادامه داد: عمده این سمن‌ها و تشکل‌های مردمی در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، کودکان کار، حاشیه نشینی، طلاق و ... مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: از آنجایی که پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی را به عنوان یک رویکرد و راهبرد مهم در دستورکار قرارداده ایم، در این راستا از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردمی که در این حوزه فعال هستند نیز بهره خواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعدادی از گروه‌های مردمی و جهادی در محلات حاشیه نشین و مناطق محروم کرمانشاه مشغول به فعالیت هستند، گفت: مردم این مناطق به نیرو‌های مردمی اعتماد دارند، برای همین معتقدیم آن‌ها می‌توانند به عنوان یک واسطه بین بخش دولتی و مردم برای اجرای برنامه‌های حوزه آسیب‌های اجتماعی به ما کمک کنند.

خسروی اضافه کرد: در کشور حدود ۱۵ تا ۱۶ آسیب اجتماعی وجود دارد که از این تعداد کرمانشاه در پنج تا شش آسیب اجتماعی رتبه‌های اول تا پنجم کشوری را دارد که باید برای حل آن‌ها قدم برداریم.

وی اعتیاد و کودکان کار را از جمله مهتمرین این آسیب‌های اجتماعی در کرمانشاه خواند و گفت: آسیب‌های اجتماعی کرمانشاه با کمک نیرو‌های مردمی قابل حل هستند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه بر لزوم بهره گیری از تجارب تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی سایر استان‌های کشور هم تاکید کرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.