تشریح آخرین اقدامات جهت ساماندهی محله محروم آقاجان

شهردار منطقه هشت کرمانشاه به تشریح آخرین اقدامات جهت ساماندهی محله محروم آقاجان کرمانشاه پرداخت.

مهدی معنوی، شهردار منطقه هشت کرمانشاه امروز (هشتم خرداد) در نشستی خبری در تشریح اقدامات صورت گرفته در جهت ساماندهی محله آقاجان کرمانشاه با بیان اینکه این محله با معضلات فراوانی درگیر است، گفت : یکی از اولویت دار‌ترین معضلات این محله وجود تعداد بالای معتادان متجاهر در آن است.

وی افزود: جمعیت این محله حدود ۲۰ هزار نفر است، اما شب‌ها سه تا چهار هزار نفر به جمعیت آن اضافه می‌شود که عمدتا معتادان متجاهر و زباله گرد‌هایی هستند که به این محله تردد می‌کنند.

معنوی گفت: این محله هم از فقر معیشتی و هم از فقر فرهنگی رنج می‌برد و در برخی حوزه‌ها در محرومیت کامل قرار دارد و همین موجب شده بسیاری معتادان متجاهر در این محله پاتوق درست کنند.

وی افزود: این وضعیت در حالی است که مردمان بسیار شریفی در این محله زندگی می‌کنند و جوانان بسیار مستعدی دارد که باید آن‌ها را از خطر اعتیاد نجات داد.

وی تصریح کرد: با توجه به وضعیت اسفبار این محله، در سفر هیات دولت به استان، ساماندهی محله آقاجان در دستور کار قرار گرفت و وزیر کشور هم بازدید‌هایی از این محله داشت و دستوراتی برای ساماندهی آن صادر کرد.

وی افزود: در حال حاضر با همکاری استانداری، شهرداری، فرمانداری، دادگستری، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بسیاری دستگاه‌های دیگر اقداماتی در این محله صورت گرفته که نور امید را در این منطقه روشن کرده است.

معنوی گفت: سال گذشته آسفالت معابر این محله انجام گرفت و جمع آوری پسماند‌های آن دو بار در شبانه روز انجام می‌شود.

وی افزود: حجم تولید زباله در این محله به دلیل تردد زباله گرد‌ها بسیار بالاست و آن‌ها زباله‌های خود را با چرخ دستی به این محله آورده و لابلای خرابه‌های آن تفکیک می‌کنند و همین امر موجب شده مقدار زیادی زباله در محله باشد که حتی با دو بار جمع آوری روزانه هم آنطور که باید وضعیت محله پاکسازی نمی‌شود.

معنوی به برنامه دستگاه‌های مذکور برای ساماندهی معتادان متجاهر در این محله اشاره کرد و افزود: در گام اول شناسایی پاتوق‌های معتادان متجاهر در دستور کار قرار گرفت ودر نهایت حدود ۱۰۰ پاتوق شناسایی شد.

شهردار منطقه هشت کرمانشاه از تخریب این ۱۰۰ پاتوق با همکاری دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی، شهرداری، استانداری و ... خبر داد و افزود: در حال حاضر کار آواربرداری این واحد‌ها در حال انجام است.

وی افزود: حجم نخاله پاتوق‌های تخریب شده بالاست و بصورت شبانه روز در حال انجام کار هستیم و تاکنون خاکبرداری ۵۰ واحد انجام گرفته است.

معنوی گفت: هم اکنون روزانه ۷۰۰ تن نخاله و ۲۰ تن پسماند از محله آقاجان جمع آوری می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار