وزیر کشور:

پاسخگویی و شفاف سازی از ضروریات حکمرانی شهری است

وزیر کشور با تاکید بر اینکه ایجاد شهر الگو باید در افق برنامه‌های شهرداران قرار گیرد، گفت: مشارکت شهروندان در امور شهری، از ضروریات حکمرانی شهری است.

احمد وحیدی بعد از ظهر دوشنبه در «رویداد ملی متعالی حکمرانی شهری» و گفت‌وگوی راهبردی وزیر کشور با شهرداران کلانشهر‌ها با اشاره به برگزاری نمایشگاه تعالی حکمرانی شهری و دستاورد‌های خوب شهرداران، گفت: بعد از الکترونیکی شدن امور شهری باید به سمت هوشمندسازی امور شهری حرکت کنیم.

وزیر کشور اضافه کرد: شهر الگو، شهری است که در آن آسیب‌های اجتماعی در کمترین میزان باشد و شهروندان در اداره تعامل و همکاری کنند.

وحیدی الکترونیکی شدن کامل امور و خدمات شهری را از ابعاد دیگر شهر الگو دانست و اضافه کرد: باید به سمت ارائه صد درصدی خدمات الکترونیکی برویم و زیرساخت‌های آن را فراهم کنیم. حرکت ما باید ایجاد شهر الگو با یک چارچوب مشخص باشد.

وی، شفاف‌سازی، پاسخگویی و مشارکت شهروندان در امور شهری را از دیگر ضرورت‌های حکمرانی شهری امروزی دانست و افزود: با این اقدام می‌توان اعتماد عمومی را بیش از پیش افزایش داد. شفاف شدن دخل و خرج شهرداری‌ها برای عموم مردم را هم موجب افزایش هرچه بیشتر اعتماد عمومی به شهرداری‌ها و تشکیلات شهری می‌شود و باید کارگروهی به منظور شفاف‌سازی ایجاد شود.

وزیر کشور با تأکید بر ضرورت یافتن راه افزایش مشارکت عمومی افزود: جلب مشارکت مردم از مهمترین امور شهرداری‌ها است. از این رو باید بیش از گذشته فعالیت کرد.

وحیدی در ادامه تفکیک پسماند‌های شهری را ضروری دانست و افزود: ما باید با برنامه‌ریزی تفکیک پسماند از مبدأ را عملیاتی کنیم. برخی شهر‌ها در این خصوص موفق بوده‌اند.

وزیر کشور، جنبه دیگر شهر الگو را برخورداری از حمل و نقل عمومی مطلوب برشمرد و یادآور شد: این حمل و نقل باید پاک، ایمن و به دور از آلودگی باشد.

وحیدی بهبود شرایط شهری و حرکت به سوی شهر الگو را موجب افزایش سرمایه اجتماعی عنوان کرد و افزود: باید در این زمینه با هم اندیشی به دنبال افزایش بیشتر این سرمایه و راه‌های تحقق آن برآییم.

در این جلسه شهردار کلانشهر‌های قم، شیراز، تبریز، مشهد، زنجان، اهواز و ارومیه به ارائه پیشنهادات و گزارشاتی در حوزه مدیریت شهری به وزیر کشور پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار