صادرات بیش از ۱۴ میلیون دلار صنایع دستی آذربایجان غربی به خارج از کشور

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: هنرمندان صنایع دستی استان به ارزش بیش از ۱۴ میلیون و ۲۹۰ هزار دلار از محصولات خود را صادر کردند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی از صادرات ۱۴میلیون و ۲۹۰ هزار دلاری صنایع دستی استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۳۵۰ فقره کارت شناسایی صنایع دستی در استان صادر شده است.

محمدرضا طنابی ادامه داد: طی این بازه زمانی یک هزار و ۴۰۰ فقره پروانه تولید انفرادی و ۲۱ فقره پروانه تولید کارگاهی برای صنعتگران این حوزه صادر و تمدید شده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: طی سال گذشته برای یک هزار و ۷۰۰ نفر از محل صدور مجوز‌ها و ثبت در سامانه رصد اشتغال ایجاد شده است.

وی با اشاره به تسهیلات ارائه شده به صنعتگران حوزه صنایع دستی استان اظهار کرد: در سال گذشته ۲۷۱ میلیارد ریال تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید (ادامه محل تسهیلات سال ۱۴۰۰)، ۹۳ میلیارد ریال از محل اشتغال پایدار روستایی و ۸۸.۳ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای ۱۴۵ نفر پرداخت شده است.

طنابی ادامه داد: همچنین از محل تبصره ۱۶ نیز فعالین حوزه صنایع دستی استان برای دریافت ۹۰۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شدند.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان غربی به برپایی بازارچه موقت (نوروزی و تابستانی) عرضه و فروش محصولات صنایع دستی به تعداد ۱۵ مورد در سال گذشته اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۸ غرفه بازارچه صنایع دستی در جوار اداره کل راه اندازی شده است همچنین پیگیری‌ها برای ایجاد بازارچه صنایع دستی در ارومیه، اشنویه و ماکو انجام شده است.

وی برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت صنایع دستی در استان برای ۵۵۲ نفر را از اقدامات حمایتی اداره کل از صنعتگران این حوزه اعلام کرد و افزود: طی سال گذشته ۱۳۷ نفر از شاغلین صنایع دستی استان نیز از آموزش‌های لازم برخوردار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.