جنگ ستارگان برای فتح جام حذفی

فینال جام حذفی چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی بین دو تیم استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود.

چهارشنبه مسابقه تاریخی و مهیجی را شاهد خواهیم بود که یک طرف آن پرسپولیس قهرمان لیگ برتر این فصل است ایستاده و به دنبال دومین و حتی سومین جام قهرمانی این فصل است، اما در سوی دیگر میدان استقلال قهرمان بدون باخت فصل گذشته و تیم سوم جدول لیگ، ساپینتو و هواداران استقلال خود را شایسته قهرمانی در لیگ برتر هم می‌دانستند و مدعی اند ناداوری‌ها آن‌ها را از قهرمانی دور کرده و حالا بهترین فرصت برای اعاده حیثیت است. 

جمعی از بهترین بازیکنان کشورمان در این میدان ناب فوتبالی حضور دارند که می‌خواهند فصل خود را رویایی و طلایی تمام کنند، با برد رقیب سنتی در فینال و رسیدن به جام. استقلال اگر برنده مسابقه شود هوادارانش را در روز پایانی خوشحال می‌کند و به کسب سوپرجام هم امیدوار می‌ماند، اما پرسپولیس در صورت برد دربی دو جام قهرمانی را صید می‌کند، یکی جام حذفی و دیگری سوپرجامی که براساس آئین نامه به تیمی که قهرمان لیگ برتر و جام حذفی شود، اهدا می‌شود. (البته فردا خبری از اهدای سوپرجام در ورزشگاه نخواهد بود.)

دربی ۱۰۱ تقابل بهترین خط حمله لیگ با مستحکم‌ترین خط دفاع مسابقات است. آبی پوشان با ۵۲ گل زده زهردارترین هستند و پرسپولیس فقط ۱۳ گل در ۳۰ بازی لیگ خورده است. تقابل این دو می‌تواند تماشایی باشد. جایی که مهدی قائدی سرحال به همراه محمد محبی، آماده آتش بازی در ورزشگاه آزادی هستند. پرسپولیس هم بازیکنانی مثل مهدی ترابی، سروش رفیعی و وحید امیری دارد که می‌توانند هر لحظه نتیجه بازی را تغییر بدهند. 

درون دروازه دو تیم، دو دروازه بان ملی پوش می‌ایستند، علیرضا بیرانوند و سیدحسین حسینی که برای گل نخوردن تیمشان تلاش خواهند کرد. اگر بازی در ۱۲۰ دقیقه تمام نشود آن وقت نقش این دو در قهرمانی و کسب جام بیشتر هم خواهد شد. این سومین و آخرین تقابل دو تیم در این فصل است. دو بازی رفت و برگشت لیگ هم جذاب و تماشایی بود.

یک بازی با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید و بازی برگشت که ۳ اردیبهشت امسال برگزار شد را پرسپولیس با گل عیسی آل کثیر برنده شد. عیسی شاید یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران ورزشی اش را زد و فردا مدافعان استقلال به شدت مراقبش خواهند بود. در استقلال مهدی مهدی پور به دلیل دو اخطاره بودن محروم است و وضعیت حضور یامگا هم در ترکیب اصلی مشخص نیست. پرسپولیس، اما در این بازی محرومی ندارد. 

داوری مسابقه هم می‌تواند یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین عوامل این مسابقه باشد. استقلالی‌ها از داوری دربی برگشت ناراضی بودند، چون می‌گفتند پنالتی دقیقه ۵ مسابقه به سود آن‌ها اعلام نشده است. فردا سوت این بازی مهم در دستان اشکان خورشیدی است داوری با تجربه که البته برخی می‌گویند از نظر بدنی امادگی صدرصدی ندارد! کمیته داوران هم دو داور پشت دروازه هم برای کمک به او گذاشته تا چهارچشمی اتفاقات محوطه جریمه را رصد کنند! 

۱۰ خرداد ۱۴۰۱ برای تیم برنده یک شب رویایی خواهد بود شبی که با شکست حریف قدیمی و همشهری به جام می‌رسد و بازنده این مسابقه هیچ چیز نصیبش نمی‌شود، اما کاش تماشاگران بیشمار این مسابقه هم مثل بازیکنان و مربیان دو تیم به اخلاق حرفه‌ای پایبند باشند و بدانند که با شکست زندگی به آخر نمی‌رسد! همین چند روز پیش ۸۰ هزار تماشاگر دورتموند در آلمان بعد از دست دادن قهرمانی بوندس لیگا در خانه، بازیکنان و تیم خود را یکصدا تشویق کردند، زیرا برد و باخت و قهرمانی در فوتبال اگرچه مهم و ارزشمند است، اما همه زندگی نیست!

اسامی داوران فینال جام حذفی:

داوران: اشکان خورشیدی، علیرضا ایلدروم، حسن ظهیری، محمدحسین ترابیان
کمک داوران اضافه (پشت دروازه): محمدحسین زاهدی‌فر، سیدعلی اصغر مومنی
کمک داور ذخیره: محمد راهی
ناظر داوری: محمود رفیعی
ناظر ویژه داوری: علی خسروی

فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
استقلال دو ساله مهره نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
منتظر یک پنالتی به نفع لنگ باشید وقتی گلمحمدی میگه یک پنالتی از دربی قبل طلب داریم یعنی داره به داور میگه که باید این بازی یک پنالتی برامون بگیری .....
فوتبال کثیف...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
ب امید برد ارتش سرخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
با این داوران باز هم جام اهدایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
جنگ بیشرفا وبیغیرتهای وطن فروش مفتخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
منتظر بیانیه لنگیا هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
Perspolissssssssssssssssss
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
ستارگان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
اگر داور به نفع پرسپولیس سوت نزنه و پنالتی براشون نگیرد استقلال پیروز می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
خب عزیزجان داور چرا پنالتی میگیره؟ دفاع وقتی مهاجم حریفو سرنگون کنه بایدم پنالتی بگیره دیگه وگرنه بازی دیگه بازی نمیشه که خطا نکنن پنالتی ندن
United States of America
ناشناس
۱۰:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
کدوم ستاره اینا تونبون و خود را هم نمیتونن نگه دارن چه برسه ستاره بشن چند تا جام باشگاه‌ها را فتح کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام.چرا مجلس و دولت با سکوت خود به گرانفروشی ده برابری خودروسازان انحصاری حلبی داخلی و کاهش تولید با هدف درست کردن بازار سیاه به خودروسازان کمک میکند،چرا مجلس و دولت،واردات میلیونی خودروهای کم مصرف و بدون تعرفه گمرکی را برای همه مردم ایران آزاد نمی کند تا این انحصار و گرانفروشی شکسته شود.قطعا سپاه و ارتش میتونه خودروی سواری با کیفیت مثل پژو فرانسه با تکنولوژی روز کم مصرف و ایمن با قیمت فقط پنجاه میلیون تومن بسازه و به مردم شهیدپرور کشور ایران بفروشه،قطعا با تیراژ صدهاهزاری در عرض چند ماه قادر هستند این انحصار،احتکار و کاهش تولید و مافیابازی حلبی سازان داخلی را بشکند.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
نمی‌کنند چون دست خودشون تو کاره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
";اش تماشاگران بیشمار این مسابقه هم مثل بازیکنان و مربیان دو تیم به اخلاق حرفه‌ای پایبند باشند و بدانند که با شکست زندگی به آخر نمی‌رسد"
کاش زمان به عقب برگرده و مثل قبل دل خوش داشتیم زندگی ما هم به اخر رسیده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
این عکسی که گذاشتین بیشتر شبیه رقص ستارگانه تا جنگ ستارگان خخخخخخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۲ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
استقلال سوراخ میشه دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
من پرسپولیسیم ولی این دفعه استقلال میبره
آخرین اخبار