در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد ؛

کاهش ۱۹ درصدی مصرف برق با اجرای طرح پاداش مشترکان خانگی

سخنگوی برق گفت: در بخش اداری کشور برنامه ریزی شده ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جویی صورت بگیرد که برای آن از ۱۶ خرداد برنامه های مدیریت مصرف آغاز خواهد شد.

آقای مصطفی رجبی مشهدی گفت: این روز ها مصرف برق افزایش پیدا کرده و دیروز عدد ۶۰ هزار و ۸۰۰ مگاوات ثبت شده و ۷۳۰۰ مگاوات افزایش پیدا کرده و شامل مصارف ۵ استان است. این کار را ما را سخت تر خواهد کرد تا انرژی پایدار را به مشترکان تحویل دهیم.

او در خصوص پاداش مدیریت مصرف گفت: از چند مسیر مصرف برق را برای پاداش مدیریت مصرف رصد می‌کنیم که می‌توان گفت استقبال خوبی از آن صورت گرفته و اکنون هم کاهش مصرف با همسان سازی دما در روز های سال گذشته حاکی از آن است که میزان کاهش مصرف ۱۸ تا ۱۹ درصد است. فیدر های مدیریت شبکه نشان از همراهی مردم دارد و هدف‌گذاری ها حدود ۲ هزار مگاوات صرفه جویی در این بخش است. برای پر مصرف ها با این طرح امکان رایگان شدن قبوض وجود دارد و در صورت عدم رعایت با تعرفه های پلکانی مواجه خواهند شد. 

او ادامه داد: در بخش اداری کشور برنامه ریزی شده ۱۰۰۰ مگاوات صرفه جویی صورت بگیرد که برای آن از ۱۶ خرداد برنامه های مدیریت مصرف آغاز خواهد شد. یکی از مهمترین اقدامات این است که ادارات ۳۰ درصد مصرف خود را نسبت به سال پایه ۱۴۰۰ کاهش دهند. پیش بینی شده با اعمال این طرح ۶۰ درصد مصرف ادارات در مقایسه با روز های عادی کاهش پیدا خواهد کرد. 

رجبی مشهدی می‌گوید: با بحث پایش پذیری، کنتور های هوشمند در ادارات نصب شده و به طور دقیق پایش می‌شوند. ارزیابی به گونه ای خواهد بود که عملکرد ادارات به هیئت وزیران ارسال خواهد شد. در حوزه مولدین اضطراری ادارات نیز پیش بینی شده سوخت لازم آنها تهیه شود و در ساعت اوج از انها استفاده شود.

او در خصوص نیروگاه های صنایع گفت: در حوزه ساخت نیروگاه توسط صنایع، ۱۰ هزار مگاوات باید محقق شود که ۵ هزار مگاوات آن عملیات آن آغاز شده و نیروگاه ۶۶۶ مگاواتی در مدار است. انتظار داریم تا پایان سال ۱۵۰۰ مگاوات دیگر به ظرفیت تولید برق صنایع افزوده شود.

سخنگوی برق ادامه داد: طی دو جلسه هماهنگی لازم برای تامین انرژی مورد نیاز صنایع انجام شده و انرژی آنها مطابق سال گذشته تأمین خواهد شد. در واحد های صنعتی کوچک هیچ محدودیتی باری وجود ندارد. ۹۲ درصد از مشترکان صنعتی مربوط به این بخش هستند که شاغلین بسیار زیادی دارند. در شهرک های صنعتی نیز ۱۲‌ساعت مشارکت در مدیریت مصرف در نظر گرفته شده که می‌توانند این ۱۲ ساعت را هم در ساعات دیگر روز انجام دهند. برای واحد های بزرگ صنعتی برنامه عرضه مانند سابق خواهد بود و محدودیت جدی در این بخش نخواهیم داشت. این برنامه برای ۴۴۰ واحد صنعتی هماهنگ شده است. بیش از ۲ درصد شاهد رشد صنایع انرژی بر بوده ایم.

رجبی مشهدی می‌گوید: استقبال خوبی از تابلوی برق سبز شده که فعلا بر اساس قانون جهش تولید، ۱ درصد از تقاضای صنایع باید از طریق تجدیدپذیر ها تأمین شود که منجر به ایجاد تقاضا خواهد شد و کسانی که در حوزه تجدیدپذیر ها فعالیت می‌کنند انگیزه لازم را برای توسعه خواهند شد.

عدم فعالیت رمزارز های مجاز در اوقات اوج مصرف 

او در خصوص رمزارز های مجاز گفت: رمزارز های مجاز ۲۴۰ مگاوات هستند و از ساعت ۱۲ تا ۷ بامداد امکان فعالیت دارند و در ساعات دیگر خاموش خواهند بود. اگر نیروگاه تجدیدپذیر داشته باشند می‌توانند بی وقفه تولید داشته باشند.۱۰ هزار مگاوات ناترازی داریم که با مدیریت مصرف بخشی از آن جبران خواهد شد اما لازم است ناترازی دوم که ناترازی مالی است هم باید پیگیری کنیم. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۹:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
بجای یارانه انرژی به همه خانه ها صفحه خورشیدی اهدا شود
یکبار یارانه برای بی نیازی مردم کشورمان و کشورمان
بجای ماهی دادن ماهیگیری یاد دهیم
خدمتی ماندگار برای مردم و کشورمان ایران عزیز و پهناور و چهارفصل
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
مپنا و وزارت نیرو باید دارای خودروسازی و قطب‌های خودروساز برقی در حد و اندازه های جهانی باشند
#وزارت_ نیرو
#خودروسازی _برقی
#انرژی_ پاک
#خودرو _#پاک_ برقی
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۴۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
ساخت نیروگاه‌های فراوان خورشیدی و بادی را با جهاد انرژی پاک، آغاز بکار و بیاری خدا و تلاش همگانی همه ما کلید بزنید
#جهاد انرژی
#جهاد انرژی
#جهاد انرژی
به امید کشوری تندرست و پاک با انرژی پاک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
این آقای سخنگو بیاد از دلیل قطعی های گسترده ٢سال قبل که در همین پست بودند بگویند، متاسفانه مسئولینی که کارنامه درخشانشان! برای مردم عیان شده، هنوز در مسند قدرت هستند و تصمیم گیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
تشویقیه لازم نیست جریمه نفرمایید!! فرزند بیشتر یعنی جاروبرقی و ماشین ظرفشویی و لباسشویی وپنکه وکولر بیشتریعنی استحمام بیشتر و ظرف شستن بیشتر؛حالا چرا تعداد خانوار در قبوض لحاظ نمیشه؟؟حتی 4تا بچه ازدواج کنند بروند24تا میشن برمیگردند هفته ای یکبارتقریبا اندازه کل هفته آب و برق مصرف میشه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
پادش، شعاره. در عمل پاداشی وجود ندارد. بله در پیامک هایی که به عنوان قبض برق می‌فرستند بخاطر کاهش مصرف برق تشکر می‌کنند ولی هزینه برق مصرفی را تا قرون آخر میگیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
پاداش صرفه جویی ؟

پس چرا وزارت نیرو پدر ما کشاورزا رو ور اورده و مارو به خاک سیاه نشونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام.چرا مجلس و دولت با سکوت خود به گرانفروشی ده برابری خودروسازان انحصاری حلبی داخلی و کاهش تولید با هدف درست کردن بازار سیاه به خودروسازان کمک میکند،چرا مجلس و دولت،واردات میلیونی خودروهای کم مصرف و بدون تعرفه گمرکی را برای همه مردم ایران آزاد نمی کند تا این انحصار و گرانفروشی شکسته شود.قطعا سپاه و ارتش میتونه خودروی سواری باکیفیت مثل پژو فرانسه با تکنولوژی روز کم مصرف و ایمن با قیمت فقط پنجاه میلیون تومن بسازه و به مردم شهیدپرور کشور ایران بفروشه،قطعا با تیراژ صدها هزاری در عرض چند ماه قادر هستند این انحصار،احتکار و کاهش تولید و مافیابازی حلبی سازان داخلی را بشکند.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
بختیاریوند
۱۹:۵۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
ارتش و سپاه باید خود دارای قطب‌های خودروسازی بزرگ باشند زیرا که این دو بال و این دو بازوی و این دو نیرو خود از بزرگترین مصرف کنندگان خودرو هم هستند و چه بهتر که قطب های داشته باشند
این نشان‌دهنده نیروی زمینی قدرتمند و نیروهای زرهی مجهز هم هست
آخرین اخبار