شناساندن امامزادگان به زائران و گردشگران امری ضروری است

استاندار خراسان شمالی گفت: شناساندن امامزادگان برای گردشگران و زائران امری ضروری است.

همزمان با ایام دهه کرامت و سالروز تکریم و تجلیل مقام امامزادگان و بقاع متبرکه همایش استانی امام زادگان در آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی (ع) کوران اسفراین با حضور استاندار خراسان شمالی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امام جمعه و فرماندار اسفراین برگزار شد.

حسین نژاد در این همایش گفت: وجود امامزاده منجر به رشد و اعتلای منطقه می‌شود لذا این موضوع مورد توجه فرمانداران شهرستان‌ها قرار گیرد.

او گفت : شناساندن این موهبت‌ها برای گردشگران و زائران امری ضروری است لذا همت فرمانداران و مسئولان برای شناساندن امامزاده‌ها با انجام تبلیغات و فراهم آوردن زیر ساخت‌های لازم می‌تواند در جذب زائران موثر واقع شود.

امام جمعه اسفراین گفت: ما باید خداوند را شکرکنیم که پنجره‌ای از نورانیت اهل بیت (ع) را در این دیار و مکان، شهر و روستا در جوار بارگاه ملکوتی نورانی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به ما ارزانی داشت و می‌توانیم در سایه نور و رحمت این سلاله حضرت فاطمه (س) زندگی کنیم.

در این مراسم که در محل آستان مقدس امامزاده احمد بن موسی کوران برگزار شد، از متولیان و هیئت امنای فعال امامزادگان خراسان شمالی تجلیل شد.

امام زاده احمد بن موسی الکاظم (علیه السلام) یکی از برادران امام رضا (علیه السلام) می‌باشد که در ۳۵ کیلومتری غرب شهراسفراین و در ۷ کیلومتری جنوب غربی روستای کوران واقع شده است.

این امامزاده در بین مردم منطقه صاحب جایگاه ارزشمندی است که بسیاری از مراسم‌های عزاداری و شادی اهل بیت (ع) اکنون در این آرامگاه اجرا می‌شود. صاحب این بقعه احمد بن موسی الکاظم (ع) برادر امام رضا (ع) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.