توزیع ۱۰۹ هزارحواله کود شیمیایی برای کشت بهاره در آذربایجان غربی

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال ۱۰۹ هزارحواله الکترونیک توزیع کود شیمیایی یارانه‌ای در استان برای مصرف کشت بهاره توزیع شده است.

محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از این تعداد حواله الکترونیکی تاکنون حدود ۹۸ هزارحواله معادل ۲۰ هزار و ۲۷۰ تن انواع کود شیمیایی توسط کارگزاران میان کشاورزان توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش ارائه کود وجود دارد، افزود: ۹۵ عامل توزیع کود شیمیایی در استان و ۲۲ کارگزار در ارومیه نسبت به توزیع کود‌های ارائه شده بین کشاورزان اقدام می‌کنند.

مظلومی با اشاره به اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه بندی متصل است، گفت: لازم است هر کشاورز برای هر محصول درخواست خود را در سامانه پایش کودی ارسال کند چرا که این امر سبب می‌شود تا از این پس کود‌های شیمیایی تنها به اشخاصی تعلق بگیرد که کشاورز هستند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: بهره برداران و مسئولان پهنه‌های تولیدی باید نسبت به ثبت دقیق اطلاعات زراعی و سطح زیر کشت خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه و اقدام کنند.

وی اضافه کرد: این اقدام به منظور حذف واسطه‌ها و جلوگیری از سوء استفاده افراد سودجو است و تلاش می‌شود کود مورد نیاز کشاورزان به موقع توزیع شود و در دسترس آن‌ها قرار گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.