در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

اتصال و پیوند با امام رضا (ع) باعث بهشتی شدن بندگان می‌شود

بندگان از طریق پیوند با امام رضا (ع) می‌توانند بهشتی شوند و آتش جهنم را از خود دور کنند.

امام رضا (ع) یکی از اهل بیت پیامبر (ص) هستند که از منزلت فراوانی برخوردارند تا جایی که پروردگار متعال در آیه تطهیر تأکید کرده‌اند که همانند خاندان بزرگشان، ایشان از هرگونه عیب و نقصی پیراسته شده اند.

امام هشتم (ع) از برجستگی‌های اخلاقی فراوانی برخوردار بودند که می‌توان به زهد و بندگی، علم، تقوا، فروتنی، سخاوت، فصاحت و بلاغت و رأفت ایشان اشاره کرد و در میان همه حُسن‌های اخلاقی و رفتاری امام رضا (ع)، رئوف بودنشان زبانزد است.

امام هشتم شیعیان (ع) به مدت حدود بیست سال امامت کردند که سه سال آن را در شهر خراسان بودند و از دوران ایشان بود که دریچه جدیدی از بالندگی به روی شیعیان گشوده شد.

امام خمینی (ره)، امام رضا (ع) را همانند دیگر ائمه اطهار (ع) دارای ولایت تکوینی دانستند و بارگاه حضرت (ع) را قدس ملکوتی، مرکز علم، ملائکه و محل فرود فرشتگان خواندند و تأکید کردند که دعای بندگان در زیر قبه امام رضا (ع) به اجابت نزدیک است.

رهبر کبیر انقلاب اسلامی، امام هشتم (ع) و مکتب حضرت (ع) را هسته مرکزی و حقیقت اسلام عنوان کردند.

اتصال و پیوند با امام رضا (ع) باعث بهشتی شدن بندگان می‌شود

امام رضا (ع)؛ امام مهربانی‌ها 

حجت الاسلام حبیب الله فرحزاد، کارشناس و سخنران مذهبی، درمورد شخصیت امام رضا (ع) بیان کرد: امام رضا (ع) فرمودند: امام امین خدا روی زمین و رفیق مهربان است و با بندگان مدارا می‌کند و مثل پدر مهربان می‌ماند و به فرد بسیار نزدیک است و همانند مادر مهربان برای یک طفل صغیر و نوزاد است. در نتیجه، به همین دلیل است که بندگان از امام رضا (ع) رأفت و مهربانی می‌بینند و یکی از لقب‌های مشهور امام هشتم (ع)، الامام الرئوف یعنی امام مهربانی هاست. 

این سخنران مذهبی تصریح کرد: یکی از بزرگان گفت که با وجود کهولت سن با زحمت، من را برای زیارت به مشهد آوردند و یقین داشتم با توجه به این که مهمان آقا امام رضا (ع) هستم و آن ها خانواده‌ای کریم هستند و هیچ کسی را از در خانه شان دست خالی رد نمی‌کنند امام هشتم (ع) نیز، خواسته ام را اجابت می‌کنند به ویژه اگر امور معنوی باشد. بنابراین، با توجه به این حدیث که مومن هر چه برای خود می‌خواهد برای بقیه هم بخواهد و هر چه برای خود نخواهد برای دیگران هم نخواهد، گفتم یا امام رضا (ع) به این حدیث عمل کرده و خواسته من را برآورده کنید و هر چه برای خودتان می‌خواهید برای من هم بخواهید. 

به گفته او، این موضوع بسیار مهم است که ما از درگاه امام رضا (ع) خواسته‌های کوچک نداشته و حتماً باید درخواست‌های بزرگ از محضر ایشان داشته باشیم و امضاء را دست حضرت (ع) بسپاریم. چون آن چه که امام رضا (ع) می‌خواهند قشنگ است. 

حجت الاسلام فرحزاد ادامه داد: در «من لا یحضره الفقیه» از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: «ستدفن بضعة منی بارض خراسان لا یزور‌ها مؤمن الا اوجب الله له الجنة و حرم جسده علی النار.» «بزودی پاره‌ای از تن من در سرزمین خراسان به خاک سپرده خواهد شد. هیچ مؤمنی نیست که او را زیارت کند مگر آن که خداوند، بهشت را بر او واجب می‌کند و بدنش را بر آتش دوزخ حرام می‌سازد.» که این تعبیر پاره تن، هم برای حضرت زهرا (س) و هم برای امام هشتم (ع) آمده است. سپس، پیامبر اکرم (ص) فرمودند: کسی پاره تن من را زیارت نمی‌کند مگر این که خداوند متعال بهشت را بر او واجب می‌کند؛ که این نشان می‌دهد اتصال و پیوند با امام رضا (ع) باعث بهشتی شدن بندگان می‌شود و خداوند مهربان، بدنش را بر آتش جهنم حرام می‌کند و این بسیار مهم است.

این سخنران مذهبی افزود: حضرت محمد (ص) فرمودند: هیچ گرفتاری و دردمندی، پاره تن من را زیارت نمی‌کند مگر این که خداوند گرفتاری اش را برطرف کند و امام جواد (ع) فرمودند: کسی در راه زیارت پدرم، گرمی ببیند و گرمازده شود و یا سرما به او برسد خداوند بدنش را بر آتش جهنم حرام می‌کند و از ائمه اطهار (ع) روایات متعدد در فضیلت آقا امام رضا (ع) داریم تا جایی که امام صادق (ع) فرمودند: کسی به زیارت فرزندم علی بن موسی الرضا (ع) برود، من دستش را می‌گیرم و وارد بهشت می‌کنم.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
حق سه نوع است. حق الله _ حق النفس و حق الناس. حق الناس بسیار مهم است بطوری که تمام مخلوقاتی که فرد با آن ها ارتباط داشته ممکن است بر ما حقی داشته باشند و تمام‌مخلوقات دارای وکیل هستند تا حق موکل خود را طلب کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
نود درصد کسانی که در برنامه زندگی پس از زندگی بودند از اهمیت حق الناس می‌گفتند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
کسانی که در مقابل ظلم سکوت میکنن هیچ اتصالی با امام رضا ندارن.اون دنیا معلوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام، الهم و صل علی محمد و آل محمد.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۳۳ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع)
Iran (Islamic Republic of)
خاک پای امام رضا ع
۲۲:۲۵ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام شفیع دنیا و آخرت برای ظهور آقای خوبیها دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
آقای جان از دور سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۶ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
همیشه در هر وعده نماز به آقا سلام میدیم البته به همه ائمه اطهار علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۸:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
سلام،

ما کوچک تر از آن هستیم که بتوانیم خدا را راضی کنیم،

قرآن کریم،
يَـٰٓأَيُّهَا ٱلۡإِنسَٰنُ إِنَّكَ كَادِحٌ إِلَىٰ رَبِّكَ كَدۡحٗا فَمُلَٰقِيهِ،

می فرماید کادح.....کدحا، یعنی بسیار محتاج.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۹ خرداد ۱۴۰۲
السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا علیه السلام
آخرین اخبار