معاون وزیر راه خبر داد؛

جهش بی سابقه در صنعت حمل و نقل ریلی

موافقت‌نامه طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن، با حضور مدیران عامل راه‌آهن وشرکت بهینه سازی مصرف سوخت در راستای اجرای ماده ۱۲ رفع موانع تولید به امضا رسید.

آقای سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن و مهندس حسین آب نیکی، نایب رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت، موافقت‌نامه طرح توسعه حمل و نقل بار و مسافر توسط راه آهن، در راستای اجرای ماده ۱۲ رفع موانع تولید، امروز سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ در ساختمان شهدای راه‌آهن به امضا رسید.

با اجرای این موافقت‌نامه تا سال ۱۴۰۵ مبلغ ۷۵۰۰ میلیارد دلار به سرمایه گذاران صنعت حمل نقل ریلی در حوزه های مختلف ناوگان و زیرساخت تخصیص داده خواهد شد.

تامین ناوگان ریلی در حوزه‌های لکوموتیو، واگن باری و واگن مسافری، تقویت حمل و نقل باری در حوزه‌های توسعه ترمینال ها و پایانه های باری، تامین تجهیزات تخلیه و بارگیری و احداث مراکز لجستیک ریلی، تامین، تدارک و تعمیرات در حوزه‌های بازسازی واگن مسافری و بازسازی لکوموتیو، توسعه زیربنا در حوزه‌های احداث خطوط دوم و گلوگاهی، احداث خطوط فرعی و آنتنی و توسعه سیستم های علائم و ارتباطات و بازگشایی ایستگاه از جمله وارد مشمول این تفاهمنامه است.

همچنین مدرن سازی راه آهن در حوزه‌های برقی سازی خطوط و احداث خطوط پرسرعت، توسعه خدمات مسافری در حوزه‌های توسعه قطارهای گردشگری و توسعه خدمات به مسافران، توسعه فناوری و کسب و کارهای نوین در حوزه‌های هوشمند سازی راه آهن، تامین تجهیزات پایش ناوگان، طراحی، ساخت و اجرای سیستم یکپارچه کنترل سرپرستی و جمع‌آوری داده، جذابیت ها و مشوق های سرمایه گذاری با کاهش ریسک سرمایه گذاری در حوزه ریل در دستور کار قرار خواهند گرفت که از مزایای اجرای این موافقت‌نامه برخوردار خواهند شد.

گفتنی است؛ با اجرای این موافقت‌نامه، صرفه جویی حاصل به ازای حمل هر تن – کیلومتر بار ۱.۳ سنت معادل یارانه ۳۵ سی سی نفت گاز نسبت به مازاد عملکرد سال مبنا یعنی ۱۳۹۲ و به ازای حمل هر نفر-کیلومتر ۰.۷۳ سنت معادل یارانه ۲۰ سی سی نفت گاز نسبت به مازاد عملکرد مبنای محاسباتی برای پروژه های سرمایه گذاری می شود.

برچسب ها: حمل ونقل ، راه آهن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار