همایش منطقه‌ای معاونین فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های سراب ،میانه ،هشترود و چاراویماق

همایش منطقه‌ای معاونین فرمانداران و بخشداران شهرستان‌های سراب ،میانه ،هشترود و چاراویماق با هدف تعامل و همفکری در بین مسئولین محلی و انتقال تجربیات در راستای حل مشکلات این مناطق در سراب برگزار شد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش با تاکید بر اجرایی کردن بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: این بیانیه چراغ راه تمامی مسئولان برای پیشرفت کشور و مدیران دستگاه‌های اجرایی باید با ایجاد امید افرینی در مناطق و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری منطقه‌ای در راستای حل مشکلات اهالی تلاش کنند.

تراب محمدی با اشاره به برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری افزود: وظیفه ما به عنوان مجریان انتخابات، حفاظت و صیانت از آرای مردم است و در این راستا ۴ اصل سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد:بر اساس قانون افرادی که قصد ثبت‌نام دارند باید ۶ ماه قبل از زمان ثبت‌نام یعنی تا ۱۹ خرداد ماه از سمت خود استعفا کنند و تحت هیچ شرایطی در آن پست شاغل نباشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی مدیران باید با مباحث حقوقی آشنایی داشته باشند تا حقی از مردم ضایع نشود افزود: مدیران دستگاه‌ها و نهاد‌های اجرایی استان در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، پیگیری مطالبات و رفع مشکلات مردم را در راس برنامه‌های خود قرار دهند و به‌عنوان قاضی در مسند امور اداری، جانب عدالت را رعایت کنند.

در ادامه فرماندار سراب با اشاره به زلزله هفته گذشته در این شهرستان گفت:این زمین لرزه به ۱۶۵ واحد مسکونی در ۲۸ روستا از ۱۰ تا ۵۰ درصد خسارت وارد کرده و ۶۰ واحد نیز در سطح شهر سراب تا ۳۰ درصد اسیب دیده اند.

علی جهانی با تاکید برتسریع در عملیات بازسازی واحد‌های خسارت دیده افزود:علاوه براین در اخرین بررسی تیم‌های ارزیاب بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر این ۱۵۷ واحد دامی در ۳۵ روستای بخش مرکزی از ۱۰ تا ۲۰ درصد دچار خسارت شده اند.

وی با تاکید بر اقزایش سهمیه آرد در این شهرستان گفت با فرارسیدن فصل گردشگری و افزایش جمعی در اثر مهاجرت معکوس ساکنین فصلی به منطقه میزان آرد تخصیصی جوابگوی نیاز اهالی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار