آتش‌سوزی گسترده سوله ۵ هزار متری در گویم/اعزام ۱۱ ایستگاه عملیاتی

رییس سازمان آتش‌نشانی شیراز از رخ دادن آتش‌سوزی گسترده در یک سوله ۵ هزار متری مربوط به کارگاه مبل در منطقه گویم شیراز خبر داد.

هادی عیدی پور رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از وقوع حریق گسترده در نمایشگاه وکارگاه مبل سازی در گویم خبر داد و گفت: در ساعت ۱۶:۴۸عصر سه شنبه ۹ خرداد ماه طی تماس با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی بلافاصله تیم‌های عملیاتی ایستگاه‌های ۲۴ و ۸و۱۵ و۴و۱۴و۲۲و۵و۱۲و ۹و۱۷با ۱۳ خودرو‌های اطفایی سنگین و نیمه سنگین، تریلی آب رسان، فوم رسان و خودرو حمل سیستم تنفسی را به محل حادثه اعزام کرد.

او گفت: حریق مربوط به طبقه منفی (انبارنمایشگاه) و طبقه همکف نمایشگاه و کارگاه مبلمان سازی به متراژ ۵۰۰۰ متر مربع که کاملا طعمه حریق شده بود.

عیدی پور با بیان اینکه آتش سوزی با سرعت عمل آتش نشانان قبل از سرایت به کارگاه‌ها و سوله‌های اطراف اطفا شده در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این حریق در یک سوله ۵۰۰۰ متر مربعی با کاربری کارگاه مبل سازی رخ داده بود و به دلیل مملو بودن کارگاه از سازه‌های چوبی و مواد اولیه مبل سازی به سرعت گسترش و در حال سرایت به سوله‌های مجاور بود.

این مقام مسئول افزود: به دلیل حساسیت عملیات، همزمان با انجام عملیات تهویه آتش نشانان از ۳ جهت و با چند رشته لوله آبدهی پرفشار عملیات اطفای حریق را آغاز کردند اجرای عملیات جدا سازی و خنک کردن با تلاش بی‌وقفه آتش نشانان توانستند حریق را مهار و خاموش کنند.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: با توجه به حجم بالای شعله‌های آتش و گستردگی حریق هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست و علت حادثه در دست بررسی است.

او گفت: با توجه به گستردگی آتش سوزی از ۱۱ ایستگاه عملیاتی ۴۵ آتش نشان به محل حادثه اعزام شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.