تحریم ۱۷ فرد و نهاد چینی و مکزیکی از سوی آمریکا

وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل تولید و صادرات ماده مخدر فنتانیل، ۱۷ فرد و نهاد چینی و مکزیکی را در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

فنتانیل یکی از دارو‌های شبه مرفین بسیار قوی است که امروزه علاوه بر کاربرد دارویی، وارد بازار سیاه مواد مخدر شده و در کشور‌های غربی به وفور مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده مخدر با هدف فروش در بازار آمریکا به طور گسترده در کشور مکزیک و دیگر کشور‌ها به صورت غیرقانونی تولید می‌شود. ایالات متحده در همین راستا به دنبال مقابله با سرشاخه‌های اصلی تولید این ماده مرگبار است. 

به گزارش تل تریدر، آمریکا امروز (سه‌شنبه) از تحریم ۱۷ فرد و نهاد در چین و مکزیک به دلیل تولید غیرقانونی دارو‌های مرگبار مبتنی بر فنتانیل خبر داد. 

وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «ما در تحریم‌های امروز هر مرحله از زنجیره تأمین مرگبار تولید فنتانیل را هدف قرار دادیم که به افزایش مسمومیت‌ها و مرگ و میر‌های ناشی از این ماده مخدر در کشور دامن زده است.»

وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای جداگانه تأکید کرد: «ما به دنبال ائتلاف جهانی به منظور تقویت تعاملات بین‌المللی برای مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر هستیم. این اقدام با هدف ایجاد نوآوری‌های جدید در مبارزه با مواد مخدر ایجاد می‌شود.»

داده‌های آماری در آمریکا نشان می‌دهد میزان مرگ و میر ناشی از مصرف فنتانیل طی سال ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۱، ۳ برابر شده است. فنتانیل در مقایسه با هروئین ۵۰ برابر و در مقایسه با مورفین ۱۰۰ برابر قوی‌تر است و همین مسئله شمار جان باختگان را پس از مصرف افزایش می‌دهد. 

دولت فدرال آمریکا برآورد کرده است تنها در سال ۲۰۲۱ بیش از یکصد هزار نفر در ایالات متحده به دلیل مصرف بیش از حد فنتانیل جان خود را از دست داده‌اند. به دلیل قدرت بالاتری که این داروی مخدر دارد، باعث ایجاد حس بسیار قوی تری از سرخوشی در مصرف کنندگان نسبت به سایر مواد مخدر می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار