رگبار باران و تگرگ مهمان مناطق مختلف آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی اعلام کرد: از امروز رگبار باران و در نواحی مستعد بارش تگرگ استان را فرا می‌گیرد.

آقای امیدفر گفت: بر اساس نقشه‌های پیش یابی هواشناسی فعالیت سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، وزش بادشدید و بروز تندباد‌های لحظه‌ای و غرش آذرخش می‌شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت تمام نواحی استان را دربر می‌گیرد اظهار کرد: از امروز چهارشنبه با تقویت سامانه بارشی و تشدید بارش‌های رگباری، آبگرفتگی معابر، برخورد آذرخش و طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها دور از انتظار نیست.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه وزش باد و تندباد‌های لحظه‌ای موجب خیزش گرد و خاک می‌شود گفت: احتمال سقوط و یا پرتاب اجسام سبک، سقوط تابلو‌های تبلیغاتی و خسارت به سازه‌های سبک وجود دارد بنابراین محکم کردن سازه‌های سبک و احتیاط در عبور از کنار ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال و فرسوده ضروری است.

آقای امیدفر ادامه داد: در نواحی مستعد با توجه به بارش تگرگ، احتمال بروز خسارت به باغ‌ها وجود دارد بنابراین کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهادکشاورزی توجه کنند.

وی لغو سفر‌های غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر را خواستار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.