اختصاص بیش از ۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای شبکه آبیاری خداآفرین

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از پارسال تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه شبکه آبیاری خداآفرین اختصاص یافته است.

علی حیدری اناری گفت: روند اجرایی پایاب سد خداآفرین مطلوب است و در ناحیه عمرانی یک و ۲ این شبکه به میزان هشت هزار هکتار اراضی آماده بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل می گوید: علاوه بر این نواقص‌ موجود در ناحیه عمرانی یک و ۲ پایاب خداآفرین برطرف شده و تسریع و تکمیل ناحیه عمرانی سه و چهار هم نیازمند اعتبار است.

او با بیان اینکه شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین در چهار ناحیه در دست اجرا قرار گرفته که در صورت تامین اعتبار لازم در زمان مقرر به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: پایاب خداآفرین با وسعت ۳۶ هزار۷۰۰ هکتار در قالب چهار ناحیه عمرانی در شمال استان در دست اجر است که بخشی از ناحیه عمرانی یک و ۲ و سیفون دره این شبکه به اتمام رسیده است.

حیدری اناری همچنین از تعیین تکلیف قراردادهای راکد در شبکه آبیاری خداآفرین خبر داد و می گوید: ۱۷۶ قرار داد راکد در پایاب خداآفرین تعیین تکلیف شده است.

او با بیان اینکه تکمیل شبکه آبیاری پایاب سد خداآفرین نیازمند ۳۰ هزار میلیارد ریال اعتبار است، گفت: پیشرفت فیزیکی شبکه آبیاری و زهکشی خداآفرین به ۸۵ درصد رسیده و تاکنون برای اجرای این شبکه ۱۷ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل از اجرای ۳۵ برنامه تعادل بخشی منابع آب و سازگاری با کم‌آبی به‌علاوه ۶ برنامه راهبردی در این استان خبر داد و می گوید: برنامه‌های عمرانی بخش آب استان بر اساس این برنامه‌ها پیش می‌رود.

حیدری اناری گفت: تدوین برنامه‌های زودبازده و پرشتاب برای اجرای طرح‌های عمرانی در بخش آب مورد توجه قرار گرفته و برای رسیدن به اهداف مورد نظر در این بخش تلاش مضاعف صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه طرح‌های نیمه تمام آبی این استان تا ۲ سال آینده تکمیل می‌شود، می گوید: تکمیل طرح پایاب خدا آفرین و اخذ ردیف اجرایی برای مرمت و بهسازی شبکه آبیاری مغان، تکمیل سدها و شبکه‌های در حال احداث و آغاز عملیات اجرایی چند سد در استان جزو برنامه‌های اولویت‌دار شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل درباره تخصیص آب برای بخش صنعت و همچنین احداث سدهای معیشتی در استان گفت: موافقت شرکت آب منطقه‌ای با تخصیص آب برای بخش صنعت به سازمان صنعت معدن و تجارت و تامین آب برای احداث ۱۱۰ سد معیشتی به سازمان جهاد کشاورزی استان ابلاغ شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.