وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

روند اجرایی عملیات اعزام حجاج به خوبی در حال انجام است

اسماعیلی با اعلام اعزام ۱۴ هزار نفر به حج تمتع گفت: روند اجرایی عملیات اعزام حجاج به خوبی در حال انجام است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به افزایش رفت و آمد‌های دیپلماتیک بین ایران و دولت میزبان تا امروز ۱۴ هزار نفر به سرزمین وحی عازم شده‌اند.

وی تعداد زائران سرزمین وحی را در حج تمتع امسال بیش از ۸۵ هزار نفر برآورد کرد.

وزیر فرهنگ افزود: الحمدلله هماهنگی‌های بسیار خوب همکارانمان در سازمان حج و زیارت حکایت از آن دارد که از روند اجرایی عملیات با رضایتمندی یاد می‌کنند.

اسماعیلی درباره اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) که امشب برگزار می‌شود نیز اظهار کرد: این جشنواره در ۲۰ رشته فرهنگی هنری است و در آیین امشب از چند هنری کم نظیر نیز رونمایی می‌شود.

وزیر ارشاد درباره اختتامیه جشنواره بین المللی امام رضا که امشب در مشهد مقدس برگزار می‌شود نیز اظهار داشت: این جشنواره در ۲۰ رشته فرهنگی و هنری برگزار شده و آیین اختتامیه آن امشب برگزار می‌شود.

وی افزود: در جشنواره امشب از چند هنری کم نظیر نیز رونمایی می‌شود.

وزیر ارشاد گفت: امروز در دولت موضوع آیین نامه بند ه تبصره ۹ قانون بودجه مطرح شد که توافقات خوبی داشتیم و امیدواریم نواقص آن را در جلسات بعدی برطرف کنیم.

بر اساس این بند از قانون بودجه و در راستای ارتقای اخلاق و فرهنگ اسلامی شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در این قانون مکلفند یک درصد از هزینه‌های خود را برای هم افزایی و ارتقای فعالیت‌ها و تولیدات فرهنگی از قبیل موضوعات قرآنی، نمایشی، جوانی جمعیت، مطبوعاتی، رسان‌های نوین، نشر و کتاب و تولید محتوای فرهنگی فاخر فارسی در فضای مجازی و گردشگری، توسعه و آموزش سواد رسانه‌ای اختصاص دهند. آیین نامه اجرائی این بند توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و امور اقتصادی و دارایی و سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و تبلیغات اسلامی و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه تهیه می‌شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار