شکارچیان غیرمجاز در دزفول به دام افتادند

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست دزفول از دستگیری چهار شکارچی غیر مجاز در این شهرستان خبر داد.

مسعود نوری پور رییس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  دزفول می‌گوید: در پی رصد و کنترل ماموران یگان حفاظت پاسگاه محیطبانی قلعه شاداب دزفول با همکاری پاسگاه انتظامی بخش شهیون این شهرستان،  در منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب، پس از کمین چند ساعته موفق به دستگیری شکارچیان غیر مجاز دو راس بز کوهی شدند.

او ادامه داد: از این شکارچیان سه قبضه اسلحه نیمه خودکار، تعدادی فشنگ و مهمات، سه دستگاه دوربین چشمی،  لاشه‌های شکار شده و سایر ادوات شکار کشف و ضبط گردید.

  رییس و فرمانده یگان حفاظت محیط زیست  دزفول  ضمن تقدیر از همراهی و همکاری همه جانبه پرسنل انتظامی بخش شهیون در اینباره اظهار داشت، وفق ماده ۶۸۰ قانون مجازات اسلامی هر کس برخلاف مقررات و بدون مجوز قانونی اقدام به شکار یا صید حیوانات و جانوران وحشی حفاظت شده کند به حبس از سه ماه تا سه سال محکوم خواهد شد؛ لذا در این خصوص متخلفین به منظور رسیدگی به جرائم صورت گرفته به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.

منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب با وسعت بیش از سه هزار هکتار در شمال شهرستان دزفول و در بخش شهیون واقع گردیده که به دلیل تنوع زیستی و وجود گونه‌های ارزشمند گیاهی و جانوری از سال ۱۳۸۹ در زمره مناطق تحت حفاظت سازمان محیط زیست واقع گردیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
واقعا متاسفم براشون. قرن بیست و یکم و شکار؟؟؟