سنجش سلامت بیش از ۱۱ هزار بهره بردار مشاغل خانگی و غیر خانگی در مهاباد

مسئول واحد سلامت کار مرکز بهداشت مهاباد گفت: سلامت بیش از ۱۱ هزار بهره بردار مشاغل خانگی و غیر خانگی در این شهرستان رصد و سنجش شده است.

سیدیان مسئول واحد سلامت کار مرکز بهداشت مهاباد در جلسه کمیته بهداشت کشاورزی شهرستان گفت: سلامت بیش از ۱۱ هزار بهره برداردر کارگاه ها، مشاغل خانگی و غیرخانگی از جمله دامداری، مرغداری، مزارع پرورش ماهی و قارچ، مزارع کشاورزی و باغ‌های سطح شهرستان رصد و سنجش شده است.

وی با بیان اینکه گرو ه‌های هدف توسط بهورزان شاغل در خانه‌های بهداشت سطح شهرستان از لحاظ سلامت پایش می‌شوند، افزود: در صورتیکه افراد شاغل در حیطه کشاورزی از لحاظ وضعیت سلامت مشکلی داشته باشند به سطوح بالاتر و پزشکان متخصص برای طی کردن مراحل درمانی خود ارجاع داده می‌شوند.

سیدیان هدف از برگزاری این کمیته را سالم سازی محیط کار کشاورزان و محصولات کشاورزی، پیشگیری از مصرف بی رویه سموم و تاثیر آن بر محیط زیست، ارائه راهکار‌های مناسب بر جلوگیری از مصرف کود‌های شیمایی غیر استاندارد، بررسی سلامت افراد شاغل در حیطه کشاورزی عنوان کرد.

دفع بهداشتی پسماند‌های صنعتی، ساماندهی وضعیت مجتمع دامداری جهادآباد، تشکیل گشت‌های مشترک نظارتی، ضرورت کاهش مصرف کود‌ها و سموم و ارتقای دانش کشاورزی بهره برداران از دیگر مباحث مطرح شده در نشست کمیته بهداشت کشاورزی مهاباد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.