ثبت نام ۷۶۶ نفر در چهل و ششمین دوره مسابقات قرانی کریم

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون ۷۶۶ نفر در آن ثبت نام کرده‌اند.

علی عظیمی رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم از نیمه اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون ۷۶۶ نفر در آن ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۴۰ نفر زن و ۲۲۶ نفر مرد هستند.

وی با بیان اینکه نام نویسی این مسابقات تا پانزدهم خرداد ادامه دارد، اظهار کرد: این مسابقات در بخش آوایی انفرادی شامل حفظ پنج، ۱۰، ۲۰ و ۳۰ جز قرآن کریم، قرائت، ترتیل، دعاخوانی و اذان، بخش معارف عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن، بخش گروهی شامل مدیحه سرایی و همخوانی قرآن کریم و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج البلاغه و معارف صحیفه سجادیه است.

عظیمی تصریح کرد: از مجموع ثبت نام شدگان ۳۸۸ نفر در قزوین، ۱۲۴ نفر در شهرستان البرز، ۹۶ نفر در تاکستان، ۱۲۳ نفر در شهرستان بوئین زهرا، ۲۲ نفر در آبیک و ۱۳ نفر در آوج هستند.

این مسوول اضافه کرد: از مجموع افرادی که در این مسابقات ثبت نام کرده‌اند ۲۰۲ نفر در رشته ترجمه سوره الرحمن و یس، ۴۵ نفر در رشته قرائت تحقیق،۱۵۰ نفر در رشته قرائت ترتیل، ۲۵ نفر در رشته حفظ کل، ۳۴ نفر در رشته حفظ ۲۰ جز، ۵۳ نفر در رشته حفظ ۱۰ جز، ۸۱ نفر در رشته حفظ پنج جز، یک گروه در بخش مدیحه سرایی و همخوانی، ۵۲ نفر در رشته دعاخوانی،۳۴ نفر در رشته اذان، ۲۰ نفر در رشته معارف نهج البلاغه، ۵۱ نفر در رشته معارف قرآن کریم و ۱۸ نفر در رشته معارف صحیفه سجادیه هستند.

وی اظهار کرد: ثبت نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن با محوریت بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم ویژه خواهران و برادران بالای ۱۸ سال تا ۱۵ خرداد ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند.

 
  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار