زمینه راه اندازی شهرک صنفی ضایعاتی باید در قزوین فراهم شود

 استاندار قزوین گفت: مقدمات انجام راه اندازی شهرک صنفی ضایعاتی باید فراهم شود تا با ایجاد آن اجازه فعالیت ضایعاتی در بیرون از مجموعه مورد نظر داده نشود.

 محمدمهدی اعلایی استاندار در جلسه قرارگاه مبارزه با سرقت استان قزوین، با اشاره به اینکه یک مجموعه برای سرمایه گذاری در خصوص راه اندازی شهرک صنفی ضایعاتی در استان اعلام آمادگی کرده است، گفت: مقدمات انجام این مساله بایستی فراهم شود تا با ایجاد آن اجازه فعالیت ضایعاتی در بیرون از مجموعه مورد نظر داده نشود.

اعلایی اظهار کرد: مصوبات خوبی در جلسات قبلی این کارگروه به تصویب رسیده است، ولی متاسفانه برخی از آن‌ها اجرایی نشد و در صورت اجرا نتایج راهگشایی را می‌توانست همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه بایستی برای نصب دوربین‌های رصد تصویری از اعتبارات استانی و شهری استفاده کرد، افزود: شهرداری قزوین در گذشته اقدامات خوبی را در زمینه مرکز رصد تصویری انجام داده بود که امیدواریم این مسیر ادامه پیدا کند و برای تقویت این مرکز هم برنامه ریزی شود.

استاندار قزوین اضافه کرد: تمام دهیاری‌های استان باید در یک بازه زمانی مشخص مجهز به سامانه رصد تصویری شده باشند یا برنامه خود را برای این کار اعلام کنند.

اعلایی خاطر نشان کرد: طی یک سال گذشته برای جمع آوری معتادان متجاهر با همت دستگاه‌های ذیربط در سطح استان اتفاقات خوبی افتاد، ولی به معنای متوقف شدن موضوع نیست و باید برای توسعه آن برنامه ریزی شود.

به گفته وی، طرح توسعه کمپ ماده ۱۶ در این قرارگاه باید توسط بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ارایه شود چرا که به طور قطع جمع آوری معتادان متجاهر در کاهش سرقت‌ها نقش کلیدی دارند.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای جلوگیری از سرقت در شهر مهرگان، پارکینگ‌های عمومی در مبادی ورودی آن راه اندازی شود تا مشکل پارکینگ مردم و سرقت از وسایل نقلیه کاهش یابد.

اعلایی ادامه داد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری در تفاهم نامه شهر هوشمند با شرکت ایرانسل موضوعات امنیت در مقابله با سرقت را هم مطرح کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.