تاکید بر افزایش خدمات فرهنگی و اقتصادی به افراد زیرپوشش کمیته امداد

امام جمعه شهرکرد گفت: ارائه خدمات فرهنگی و اقتصادی به افراد زیرپوشش کمیته امداد ضروری است.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در نشست با رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه ۱۰ درصد جمعیت استان زیرپوشش نهاد‌های حمایتی از جمله کمیته امداد امام قرار دارند، گفت: ارائه خدمات فرهنگی و اقتصادی به این قشر با توجه به وضعیت امروز کشور ضروری است.

 حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام افزود: ارائه آموزش‌ها و خدمات فرهنگی برای جامعه هدف این نهاد که بیشتر آن‌ها کودکان، جوانان و نوجوانان هستند، ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این افراد به لحاظ مادی و وضعیت اقتصادی خانوار از اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر هستند، گفت: با توجه به وضعیت کنونی گسترش آسیب‌های اجتماعی در کشور، ممکن است افراد زیرپوشش و نیازمند جامعه و فرزندان آن‌ها در فضا‌های امروزی ذوب شوند و این امر می‌طلبد که به همان میزان که برای رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی این افراد کار‌ها و فعالیت انجام می‌شود، برای غنا بخشی به فکر و ایمان این افراد نیز توجه ویژه شود.

نکونام افزود: هم‌اکنون کمک‌های این نهاد حمایتی برای رفع محرومیت‌زدایی در استان زیاد و بالنده است و باید این کمک‌‍ها افزایش پیدا کند تا زمینه خودکفایی جامعه هدف و افزایش اعتماد مردم برای کمک‌رسانی به جامعه هدف نیز فراهم شود.

وی از انجام اقدامات میدانی این نهاد برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی جامعه هدف تقدیر کرد و گفت: فعالیت‌های میدانی این نهاد زمینه اعتماد مردم به نهاد‌های حمایتی و کمک به نیازمندان را فراهم کرده است.


بیشتر بخوانید


نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد افزود: مشارکت ۱۹۰ میلیارد تومانی مردم به کمیته امداد استان به دلیل اعتماد مردم به این نهاد مقدس است که مردم شاهد این هستند که کمک‌های آن‌ها در جای خود هزینه می‌شود و این اعتماد مردم به کمیته امداد سرمایه گرانبهاست که باید از مخدوش‌شدن آن جلوگیری کرد.

وی بر تکریم افراد زیرپوشش و سایر افرادی که به نهاد برای دریافت خدمت مراجعه می‌کنند، تاکید کرد و گفت: سرد برخورد کردن و یا تندی و بی‌توجهی به این افراد در شان این جایگاه نیست و براساس آمار و گزارشاتی که از این نهاد ارائه شده، رفتار کارکنان این نهاد با افراد مراجعه‌کننده شایسته است و این امر بر اعتماد‌ها افزوده است.

نکونام با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف، یکی از اولویت‌های نهاد‌های حمایتی در راستای تکریم جامعه هدف است و خودکفا شدن آنهاست، گفت:برنامه‌ریزی در این راستا که افرادی که زیرپوشش قرار می‌گیرند تا حد امکان توانمندسازی شوند تا روی پای خود بایستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار