سه مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر در کرمانشاه فعال است

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : در کرمانشاه سه مرکز برای نگهداری معتادان متجاهر فعال است که در حال حاضر بیش از ۸۰۰ نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

شهبازی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت : مرکز ماده ۱۶ استان که ویژه نگهداری معتادان متجاهر ۴۵۰ نفر ظرفیت دارد که برای انتقال و جمع آوری این افراد در سطح شهر از این مرکز استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه ۳۵ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در قالب ماده ۱۵ در استان زیر نظر بهزیستی فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز هر کدام با ظرفیت حدود ۳۰ تا ۵۰ نفر نیز در بحث اسکان افراد فعال هستند.

شهبازی با بیان اینکه یکی از اقدامات اصلاحی افزایش مدت زمان نگهداری معتادان در کمپ‌ها از سه ماه به ۶ ماه است عنوان کرد: برخی معتادان در کمپ‌های بخش خصوصی در قالب ماده ۱۵ نگهداری می‌شوند و اقدامات درمانی و روانی روی آن‌ها انجام می‌شود، اما کافی نیست و دوباره به اعتیاد بازمی‌گردند.

وی خاطرنشان کرد: در سفر اخیر وزیر کشور به استان تقاضای افزایش اعتبار داشتیم که مدت زمان نگهداری معتادان به یکسال افزایش یابد.

شهبازی در خصوص بانوانِ معتاد گفت: این بانوان هم‌اکنون در مرکز کمپ چشمه سفید نگهداری می‌شوند، البته تعداد زنان معتاد متجاهر در استان خیلی کم است.

وی با اشاره به مشکلاتی که در حوزه اعتیاد و بی‌خانمان‌ها وجود دارد، تشریح کرد: علاوه بر بهزیستی و شهرداری ٢٢ ارگان دیگر در بحث ساماندهی معتادین متجاهر نقش دارند و لازم است در این امر بسیار مهم مشارکت کنند و با توجه به اینکه شرایط استان کرمانشاه ویژه است، همت و تلاش مضاعفی در این زمینه لازم است.

این مسئول عنوان کرد: براساس پایش‌ها و تحقیقات انجام شده ۵۰ درصد از معتادان متجاهر در گذشته شغل داشته‌اند و همچنین ۵۰ درصد از این معتادان جوانان بین ۲۰ تا ۴۰ ساله هستند.

وی با بیان اینکه مراکز ترک اعتیادی در استان وجود دارد و خانواده‌ها باید به این مراکز مراجعه کنند گفت: در ابتدای اعتیاد احتمال بازگشت‌پذیری بسیار است، اما اگر حمایت خانواده نباشد شخص احساس رهاشدگی پیدا می‌کند و ترک آن بسیار کار دشواری است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار