کسب رتبه اول استانی مبارزه با مواد مخدر توسط شهرستان هشترود

 فرماندار هشترود از کسب رتبه اول استانی مبارزه با مواد مخدر توسط این شهرستان خبر داد.

آقای توری در جلسه شورای هماهنگی مبارزه مواد مخدر  با بیان اینکه  شهرستان هشترود در بحث مبارزه با مواد مخدر رتبه اول استانی را در سال گذشته کسب کرد گفت: ادارات آموزش و پرورش، بهزیستی، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و سایر ادارات متولی در امر مبارزه با مواد مخدر تلاش خود را بیش از پیش ارتقا دهند تا این شهرستان عاری از هر گونه خرید و فروش مواد مخدر باشد.

آقای توری گفت: به معتادان پاک شده از مصرف مواد مخدر وام خود اشتغالی با درصد پایین تعلق می‌گیرد تا با روی آوردن به کسب و کار حلال از مصرف مواد مخدر امتناع کنند.

وی خاطرنشان کرد: حضور کارشناسان در مساجد و در نماز‌های یومیه و اماکن عمومی می‌تواند به پاکسازی جامعه از هر نوع مواد مخدر کمک کند.

وی اظهار کرد: برگزاری کارگاه‌های آموزشی، ارائه پکیج مقابله با مصرف مواد مخدر، اعزام یاری گران زندگی به روستا‌ها و مناطق کم برخوردار، ارائه وام و سایر کار‌های لازم در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی از ملزومات است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان هشترود گفت: غربالگری مصرف مواد مخدر در سطح شهرستان در گروه‌های سنی مختلف توسط کارشناسان شبکه بهداشت در زمان‌های مختلف انجام‌ می‌گیرد و آمار‌های مربوطه به مبادی مربوطه ارجاع می‌شوند تا بهبود وضعیت مصرف کنندگان در جهت بهبودی کامل در دستور کار قرار گیرند.

آقای شیرجنگ افزود: درست است که کار درمان مصرف کنندگان توسط اداره شبکه بهداشت و درمان انجام می‌پذیرد اما متاسفانه در بعضی موارد نیز با شکست درمان مواجه می‌شویم.

وی ادامه داد: دروازه ورود به مصرف مواد مخدر سیگار است و خانواده‌ها باید بیش از پیش مراقب فرزندان خود باشند تا به مصرف سیگار و سایر مواد دخانی گرفتار نشوند.

رئیس دانشگاه پیام نور هشترود گفت: بیکاری، فشار اطرافیان، فشار‌های عصبی، توهم لذت بیشتر و چندین مورد دیگر می‌تواند فرد را به مصرف مواد مخدر سوق دهد.

آقای نقوی ازدواج اجباری، دخالت دیگران و بیماری‌های صعب العلاج را از دیگر عوامل سوق  دادن جوانان به دخانیات عنوان کرد.

وی از برگزاری کارگاه های سبک زندگی سالم ،  اردو‌های مختلف و مسابقات از طرف دانشگاه پیام نور هشترود برای کلیه دانشجویان خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار