افزایش سقف بدهی دولت آمریکا به تصویب رسید

مجلس نمایندگان آمریکا پس از یک دوره پر چالش و پر تنش بالاخره لایحه افزایش سقف بدهی دولت را تصویب کرد.

نمایندگان مجلس آمریکا در حالی لایحه افزایش سقف بدهی دولت را تصویب کردند که تصور می‌شد تا چند روز آینده منابع مالی این کشور برای پرداخت صورت حساب‌های مالی به اتمام برسد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کوین مک کارتی به عنوان رئیس جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با مخالفت شدید نمایندگان مخالف برای تصویب لایحه سقف بدهی حاوی محدودیت‌های هزینه فدرال که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا برای ماه‌ها متعهد شد در برابر آن مقاومت کند، رو به رو شد.

مک کارتی پس از رای گیری به خبرنگاران گفت: این مهم نیست که چگونه شروع می‌کنید، مهم این است که چگونه به پایان می‌رسانید. مجلس با ۳۱۴ رای موافق در برابر ۱۱۷ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد که به موجب آن سقف بدهی ۳۱.۴ تریلیون دلاری دولت را در ازای کاهش هزینه‌های غیردفاعی و تشدید الزامات کاری در برنامه‌های کمکی برداشته است.

حالا این لایحه باید به سنای تحت کنترل دموکرات‌ها برود، تا آن را تصویب کند و تا ۵ ژوئن به میز بایدن برساند تا از نکول فلج‌کننده آمریکا جلوگیری شود.

داستی جانسون، نماینده جمهوری خواه، متحد مک کارتی که به تدوین قانون سقف بدهی جمهوری خواهان کمک کرد، گفت که این رأی گیری پیش بینی‌های دموکرات‌ها مبنی بر شکست جمهوری خواهان در تصویب این طرح را با شکست مواجه کرد. جانسون در مصاحبه‌ای تاکید کرد که دموکرات‌ها می‌گفتند مک کارتی نمی‌تواند با رئیس جمهور معامله کند و در این مورد اشتباه کردند.

«سقف بدهی» میزان حداکثر پولی را که دولت فدرال آمریکا می‌تواند از طریق انتشار و فروش اوراق قرضه دولتی قرض کند، مشخص می‌کند. در صورتی که دولت نتواند این سقف را افزایش دهد بی‌پول شده و قادر به پرداخت حقوق کارکنان و کارمندان خود و همچنین هزینه‌های تامین اجتماعی نخواهد بود. جمهوری‌خواهان که کنترل مجلس نمایندگان را در اختیار دارند خواستار کاهش بودجه و هزینه‌های دولت از جمله برخی از برنامه‌های اجتماعی جو بایدن مانند کمک به اقشار کم درآمد بودند و در مقابل، کاخ سفید خواهان افزایش «سقف بدهی» بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار