گالری گردی در خرداد ماه؛ از «آن پنج نفر» تا «حکایت رهایی»

نمایشگاه‌هایی همچون «آن پنج نفر» و «حکایت رهایی» پایان این هفته در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هستند.

نمایشگاه‌هایی همچون «آن پنج نفر»، «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» و  «حکایت رهایی» پایان این هفته در نگارخانه‌ها و گالری‌های پایتخت میزبان علاقه‌مندان هستند.

«آن پنج نفر» در خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس «آن پنج نفر» شامل یکصد عکس در اندازه‌های ۱۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ در ۷۰ و ۵۰ در ۷۰ از پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از یکم تا ۳۰ خرداد در روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری خانه عکاسان ایران، واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان علاقمندان است. «آن پنج نفر» روایت پنج عکاس جوان در دوران انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنگ بوسنی است و توسط شهیدمحسن چوبدار، شهیدابراهیم اصغرزاده، مرحوم قربان خلیلی، مرحومه مریم کاظم‌زاده و بهرام محمدی‌فرد عکاسی شده‌اند.

«حکایت رهایی» در گالری ابوالفضل عالی

نمایشگاه «حکایت رهایی» آثار نقاشی، طراحی و مجسمه مرحوم منقذ عبدالوهاب الشریده (ابوحیدر) هنرمند اسیر عراقی از ششم تا ۱۷ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ در گالری ابوالفضل عالی به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ، حوزه هنری انقلاب اسلامی برپاست. این نمایشگاه شامل ۲۵ طراحی و ۲۰ تابلوی نقاشی در ابعاد متفاوت است. منقذ عبدالوهاب الشریده هنرمند عراقی و یکی از اسرای جنگ تحمیلی است که سال ۱۳۷۱ با فرمان مستقیم رهبر معظم انقلاب آزاد شد و آثار هنری متعددی را در ایران خلق کرد.

«دایره رنگی» در باغ موزه هنر ایرانی

نمایشگاه گروهی نقاشی «دایره رنگی» شامل ۱۸ اثر از نقاشان زن با نمایشگاه‌گردانی فلوریا سلطان‌محمدی پنجم تا ۱۶ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ در باغ موزه هنر ایرانی به نشانی خیابان، ولی عصر (عج)، بالاتر از پارک وی، خیابان شهیدفیاضی (فرشته)، خیابان بوسنی هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، پلاک ۳۰ برپاست.

«کارتون موزه و معلولیت» در خانه کاریکاتور ایران

نمایشگاه «موزه و معلولیت» به مناسبت هشتمین سالروز موزه و معلولیت همزمان با روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی سوم تا ۳۱ خرداد در خانه کاریکاتور ایران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان شهید همت، خیابان داود گل نبی غربی، بعداز میدان احمدی روشن (کتابی) پلاک ۴۴ برپاست. آثار این نمایشگاه منتخبی از آثار راه یافته به نمایشگاه سومین جشنواره پاراتور است که به همت انجمن فرهنگی، ورزشی و گردشگری معلولان پارس، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و خانه کاریکاتور ایران به سامان رسیده است.

کارت پستال‌های اصفهان در موزه عکسخانه شهر

نمایشگاه صدسال کارت پستال‌های اصفهان به روایت حامد قصری با عنوان «برسد به دست اصفهان» به مناسبت روز جهانی موزه، ۲۷ اردیبهشت تا ۲۵ خرداد شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ در موزه عکسخانه شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، پارک بهارشیراز دایر است.

«تهران ۱۴۰۰» در گالری پردیس ملت

نمایشگاه نقاشی‌های گلنار دشتی با عنوان «تهران ۱۴۰۰» ۲۹ اردیبهشت تا ۱۹ خرداد همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۱۹ و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری پردیس ملت به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، ابتدای بزرگراه هاشمی رفسنجانی (نیایش)، روبه روی بزرگراه کردستان، طبقه منفی ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

«هایپر رئالیسم» و «ردپا» در موزه هنر‌های معاصر تهران

نمایشگاه‌های «هایپر رئالیسم: از تصویر تا واقعیت» مروری بر آثار پست مدرن گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران با نمایشگاه‌گردانی جمال عرب‌زاده نمایش ۳۳ اثر و «ردپا: درنگی بر مراوده هنرمند و جهان پیرامون» نمایش گزیده‌ای از آثار ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنر‌های معاصر تهران؛ ۲۹ اثر خارجی و ۵۴ اثر ایرانی، ۱۱ اردیبهشت تا چهارم تیر در موزه هنر‌های معاصر تهران به نشانی خیابان کارگر شمالی، جنب بوستان لاله دایر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار