بارش تگرگ در بوکان ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان خسارت زد

فرماندار بوکان گفت: بارش تگرگ در این شهرستان علاوه بر اینکه باعث آبگرفتگی معابر شد، در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان به کشاورزان این منطقه خسارت زده است.

خشایار صنعتی فرماندار بوکان گفت: بارش کم سابقه تگرگ در بخش‌هایی از شهر بوکان موجب آبگرفتگی معابر و شکسته شدن شاخ و برگ درختان شد و در بخش کشاورزی نیز به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی خسارت زده است.

وی اضافه کرد: خسارت این تگرگ بیشتر در روستا‌های حصار، ترکماکندی، گل‌بهی، آلبلاغ، و کلتپه قرمیش و به مزارع گندم و جو، چغندرقند، صیفی‌جات و سبزیجات، نخود و باغات این منطقه گزارش شده است.

فرماندار بوکان گفت: با توجه به شدت بارش تگرگ در این منطقه احتمال دارد میزان خسارت از برآورد اولیه هم بیشتر باشد که در این خصوص کارشناسان جهادکشاورزی بادید میزان خسارت دقیق را پس از بازدید‌های میدانی اعلام کنند.

طبق اعلام اداره هواشناسی مهاباد با ورود اواج ناپایدار جوی به جنوب آذربایجان غربی در برخی ساعات شاهد افزایش ابر، رگبار پراکنده باران و رعد و برق خواهیم بود و این روند تا پایان هفته جاری در جنوب آذربایجان غربی تداوم دارد.

بوکان دارای ۱۱۰ هزار هکتار زمین مستعد زراعی و باغی و عمده‌ترین محصولات زراعی این شهرستان گندم، نخود، کلزا، جو و چغندرقند است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.