ظرفیت چشمگیر کرمانشاه برای گسترش همکاری با اقلیم کردستان

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه امکان همگرایی‌های مشترک مرزی با وجود مشترکات بین کشور‌ها افزایش می‌یابد، گفت : این استان ظرفیتی چشمگیر برای گسترش همکاری با اقلیم کردستان دارد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه، ۱۱ خرداد در نخستین نشست استانداران هم مرز جمهوری اسلامی ایران و اقلیم کردستان عراق که در ارومیه برگزارشد، گفت : توانمندی‌های کرمانشاه با استفاده از ظرفیت‌های نهاد حکومتی و با اثر بخشی بخش خصوصی می‌تواند پیشران حرکت به سمت پیشرفت باشد. 

وی با اشاره به توانمندی حوزه صنعت و معدن کرمانشاه گفت: سالانه ۱۲۰ میلیون تن تولیدات صنعتی و ۲۰ میلیون تن مواد معدنی در این استان تولید می‌شود که فرصتی برای صادرات محسوب می‌شود. 

صحرایی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه گفت: بهره مندی بیش از ۲ هزار اثر تاریخی در کرمانشاه، می‌تواند مقدمه‌ای برای راه اندازی تور‌های گردشگری با اقلیم و برگزاری ایین‌های مشترک، ایجاد بازارچه صنایع دستی با اقلیم از جمله مشترکات باشد. 

وی با بیان اینکه کرمانشاه آمادگی صدور دانش فنی برای ارایه خدمات فنی و اجرای طرح‌های فنی در بخش آب، کشاورزی، صنعتی با اقلیم را دارد، افزود: با وجود مهندسان و شرکت‌های مهندسی اماده ارایه خدمات فنی، مهندسی، مبادله اطلاعات در صنعت راه سازی و ساختمان و اعزام تکنسین دارای کارت مهارت به اقلیم هستیم. 

استاندار کرمانشاه افزود: این استان آمادگی تولید انیمیشن، فیلم و سریال‌های مشترک می‌تواند گام موثری در انسجام فرهنگی بین دو کشور را دارد. 

وی اضافه کرد: در حال حاضر کرمانشاه میزبان سه هزار دانشجوی مهمان خارجی است و امکان افزایش این تعداد وجود دارد که این امر ظرفیت خوبی برای انواع همکاری‌های علمی با اقلیم کردستان عراق است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار