آتش در کمین جنگل‌ها و مراتع مهاباد

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: شروع فصل گرما فصل پر کار آتش نشانی بوده و نیازمند تدابیر ایمنی بیشتری است.

دیاکو افشردل معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: با توجه به شروع فصل گرما و افزایش دما؛ امکان حریق در برخی جنگل‌ها و مراتع سطح منطقه وجود دارد و نیاز است دستگاه‌های اجرایی متولی، اشرافیت و آمادگی کامل برای جلوگیری از حریق را داشته باشند.

وی اضافه کرد: بارندگی‌های امسال؛ موجب شده تا پوشش‌های گیاهی مراتع در حد مناسبی باشد و این افزایش که در حال حاضر و با وجود بالا رفتن دما در تابستان؛ در حال خشک شدن است؛ وقوع بالقوه احتمال خطر آتش‌سوزی را بیش از گذشته، تقویت می‌کند.

افشردل ادامه داد: کارگاه‌های آموزشی برای بخشداران، دهیاران و شهروندان جهت آموزش و اطلاع رسانی مناسب می‌تواند از بسیاری احتراق‌ها در مراتع و جنگل‌ها جلوگیری کند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی با اشاره به تجهیز چندین دستگاه خودروی سبک و سنگین عملیاتی آتش نشانی به همت شورای اسلامی شهر و شهردار مهاباد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تدوین برنامه عملیاتی پیشگیری، کنترل حریق و اجرای مانور جهت آمادگی نیروها، برگزاری کارگاه آموزشی جهت ارگان‌های مرتبط با اطفای حریق به منظور آشنایی پرسنل با وضعیت مناطق و تسهیل ارائه خدمات در صورت بروز آتش‌سوزی از جمله اقدامات و تدابیر لازم این سازمان جهت پیشیگری از هرگونه حوادث است.

افشردل تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع، باغات و جنگل‌ها به سامانە ۱۲۵ سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد، گزارش دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.