کشف ۵۶۱ میلیون تن ذخیره معدنی در لرستان

رئیس سازمان صمت لرستان گفت: بیش از یک چهارم منابع سنگ‌های تزئینی کشور در این استان وجود دارد، ضمن اینکه ۵۶۱ میلیون تن میزان ذخایر کشف شده استان است.

 بهمن جعفری رئیس سازمان صمت لرستان در سومین گردهمایی مدیران کل صنعت، معدن و تجارت منطقه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به همجواری لرستان با تعدادی از استان‌های کشور، ۲ نشست قبلی را در استان‌های مرکزی و قم برگزار کرده‌ایم.

او بیان کرد: تبادل نظر بین مدیران، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای و ایجاد زنجیره‌های تولید از اهداف این گردهمایی‌ها است.

رئیس سازمان صمت لرستان با بیان اینکه این استان مستعد توسعه صنعتی است، افزود: قرار گرفتن لرستان در یک موقعیت جغرافیایی موجب شده این استان در شاهراه ترانزیتی قرار گیرد.

جعفری بیان داشت: لرستان به دلیل ذخیره سنگی بالا، تولیدکننده انواع سنگ‌ها و دارای خطوط کاملا اتوماتیک است، همچنین این استان در ساخت و تولید پلی‌اتیلن، طراحی و تولید انواع پارچه‌ها در نساجی‌های استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

او با بیان اینکه لرستان قطب سنگ و الیگودرز قطب سنگ تزئینی کشور است، افزود: کارخانه سیمان دورود در میان مصرف‌کنندگان از شهرت بسیار برخوردار است.

رئیس سازمان صمت لرستان تصریح کرد: بیش از یک چهارم منابع سنگ‌های تزئینی کشور در این استان وجود دارد، ضمن اینکه ۵۶۱ میلیون تن میزان ذخایر کشف شده استان است.

 

برچسب ها: معدن ، صمت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار