استاندار:

توانمندسازی بانوان روستایی سیستان و بلوچستان یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه ۵۰ درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می‌کنند بنابراین باید توجه ویژه‌ای به بانوان روستایی در زمینه‌ توانمندسازی اقتصادی و فرهنگی داشته باشیم.

 محمد کرمی  در دیدار دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی با اشاره به ظرفیت قابل توجه مرز آبی و خاکی استان بیان کرد: این استان‌ با دیگر استانهای کشور به دلایل داشتن مرزهای طولانی آبی و خاکی، پتانسیل‌های فراوان در زمینه‌های مختلف، جوانترین استان کشور، رشد جمعیتی و از سویی وجود برخی مسائل و مشکلات، متفاوت است.

وی بیان کرد: زنان و مادران تمدن ساز هستند و فرزندی که تربیت می‌کنند، می‌تواند جامعه را متحول کند.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی صحیح و دقیق برای نهاد خانواده افزود: مادر اساس یک خانواده است که نقش‌های مهم مدیریت، اقتصاد و تربیت فرزندان را بر عهده دارد.

وی اظهارداشت: علاوه‌بر خانواده؛ آموزش و پرورش نیز نقش مهمی در جوامع دارد اگر برنامه‌ریزی مناسبی در آموزش و پرورش انجام شود، در دانشگاه‌ها با مشکلات مواجه نخواهیم شد.

کرمی با اشاره به آسیب های اجتماعی موجود در سیستان و بلوچستان گفت: خانواده زندانیان یا کسانی که به هر نحوی جان خود را از دست دادند، هیچ گناهی ندارند و باید به این خانواده‌ها رسیدگی شود، تا مادر خانواده دغدغه‌ای برای نحوه بزرگتر نمودن کودکانش را نداشته باشد.

وی افزود: داشتن بانک اطلاعاتی دقیق از افراد و اینکه چند نفر در معرض آسیب قرار دارند، می‌تواند بر انجام روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار باشد.

استاندار سیستان و بلوچستان بر هم‌افزایی بین مجموعه‌های مختلف فرهنگی در راستای همفکری و اقدام مشترک بویژه در نظام تربیتی بین مدارس و خانواده تاکید کرد.

وی با تشریح جنگ شناختی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: امروز دشمن در فضای مجازی بدنبال اشغال و هدایت ذهن هاست.

کرمی اظهارداشت: اسلام و قرآن شامل مبانی نظری قوی است، و اگر قرآن را در جامعه توسعه دهیم بر دشمنان پیروز خواهیم شد.

دستیار رئیس جمهور در پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نیز با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از نقاط مختلف زاهدان گفت:مشکلات مطرح شده در این بازدیدها قابل لمس بود و مردم استان سیستان بلوچستان به معنای واقعی کلمه مردم نجیب و ولایتمداری هستند.

سکینه سادات پاد بیان کرد: دغدغه‌ها و دردهای مسوولان استانی از مسائل و مشکلات موجود مشترک است و این می‌تواند مهمترین کلید حل مشکلات باشد.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با توجه به معادن غنی و سرمایه‌های سرشاری که دارد، نه تنها باید عامل پیشرفت استان باشد بلکه باید عاملی برای پیشرفت کشور شود.

 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار