فرمانده نیروی هوایی ارتش:

در صورت خریداری جنگنده‌های سوخو ۳۵ آماده استفاده از آن هستیم

امیر خلبان حمید واحدی گفت:باید نیروی هوایی ارتش را به‌روزرسانی کنیم. جنگنده روسی، هواپیمای نسل ۴+ است و ما آماده تصمیم مقامات عالی‌رتبه کشورمان هستیم.  

امیر خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در برنامه صف اول و با اشاره به دستاورد‌های این نیرو گفت: هنگام حمله آمریکایی‌ها به عراق، عراقی‌ها پایگا‌هایی مانند عقاب ۴۴ نداشتند و دیدیم چه برای بر سر هواپیما‌های آن‌ها آمد.

وی ادامه داد: بر همین اساس و بر اساس اصول پدافند غیرعامل ما بر آن شدیم تا از جنگنده‌های خودمان در برابر حملات احتمالی محافظت کنیم و پایگاه‌هایی را طراحی کرده و ساختیم تا از پرنده‌های استراتژیک نهاجا حفاظت کنیم. 

امیر واحدی با اشاره به ویژگی‌های پایگاه‌های زیرزمینی نیروی هوایی ارتش تاکید کرد: این پایگاه در جایی ساخته شده که هیچ‌چیزی از جمله بمب‌های سنگرشکن نمی‌تواند به آن آسیب برساند و با اطمینان و در امنیت کامل می‌توانیم به اجرای ماموریت بپردازیم. 

وی با اشاره به پایگاه زیرزمینی عقاب ۴۴ گفت: عقاب ۴۴ تمام امکانات یک پایگاه هوایی را در عمق زمین دارد. البته این یکی از ده‌ها پایگاه زیر زمینی ما است و در آینده از سایر پایگاه‌ها رونمایی می‌کنیم. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به ارتقای جنگنده اف ۴ عنوان کرد: پروژه شهید دوران برای ارتقای هواپیمای فانتوم اف-۴ ما طراحی و اجرا شد. بار اصلی ماموریت‌های ما در دوران دفاع مقدس برعهده این جنگنده بود.

وی ادامه داد: ما توانستیم در این پروژه تمامی سیستم‌های فانتوم از جمله رادار، اویونیک، تسلیحات و همه بخش‌های آن را ارتقاء دادیم. 

امیر واحدی درباره تجهیزات جدید جنگنده‌های اف۴ گفت: تجهیز ما اکنون در حوزه تسلیحات از بمب‌های دورایستا و موشک‌های برد بلند استفاده می‌کنیم. این تسلیحات بر روی هواپیمای اف ۴ ماه تست شده و توانستیم از طریق آن‌ها اهداف را از فواصل دور مورد اصابت قرار دهیم.

وی افزود: ما بمب‌هایی با برد ۴۰ و ۶۰ کیلومتر در اختیار داریم و در حال کار بر روی فواصل بیشتر نیز هستیم. هواپیما از فاصله ۶۰ کیلومتری از هدف بمب را رها کرده و این بمب با دقت کامل و بسیار بالا به هدف برخورد می‌کند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به افزایش برد تسلیحات جنگنده‌های اف ۴ عنوان کرد: همچنین؛ برد موشک‌های هوا به هوا، هوا به سطح و هوا به زمین نیز ارتقاء یافته است. 

وی ادامه داد: هواپیمای اف ۴ که ما در اختیار داریم فقط یک پوسته‌ای از هواپیمای قبلی باقی مانده و متخصصان ما بیش از ۸۰ درصد تجهیزات آن را به روز رسانی کردند.

امیر واحدی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت جنگنده‌های اف ۱۴ در نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: هواپیمای اف ۱۴ یک هواپیمای بسیار مهم و یک هواپیمای شکاری قدرتمند است که در دنیا فقط ما آن را در اختیار داریم. ما در نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع توانستیم قطعاتی که آمریکایی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند را بسازیم به نحوی که اف ۱۴‌های ما سرحال‌تر از گذشته در حال اجرای ماموریت هستند.

وی ادامه داد: یکی از کار‌های مهم ما برای جنگنده اف ۱۴ این است که برخی قطعات هواپیمای اف ۱۴ مانند سیستم ناوبری آن را به تکنولوژی روز دنیا ارتقاء دادیم. چرا که تکنولوژی سیستم ناوبری در دنیا تغییر کرده بود و ما باید آن را به دانش روز دنیا می‌دادیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره نحوه همکاری این نیرو با شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: یکی از افتخارات نیروی هوایی ارتش این است که ما نیاز خود را به شرکت‌های دانش‌بنیان و جوانان نخبه خود اعلام و این عزیزان با تمام وجود و کم‌ترین توقع نیاز‌های ما را برآورده می‌کنند.

امیر واحدی از آمادگی نیروی هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان خلبانی پهپاد کشور‌های دوست و همسایه خبر داد و گفت: ما آمادگی داریم در حوزه خلبانی پهپاد در حوزه فنی و خلبانی به کشور‌های دوست و همسایه کمک کنیم و به آن‌ها آموزش دهیم. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به توانمندی این نیرو در حوزه پهپادی گفت: ما درحال انجام کاری هستیم که بتوانیم پهپاد‌های خود را از چشم دشمنان مخفی کنیم.

وی درباره به‌کارگیری رادار بومی هواپایه بر روی جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش عنوان کرد: وزارت دفاع در این حوزه موفقیت بسیار خوبی داشته و این رادار تست‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته است.

امیر واحدی افزود: یکی از تجهیزاتی که چندین سال است در وزارت دفاع بر روی آن فعالیت کردند، سیستم رادیوی پروازی است که باید ایمنی کامل را داشته باشد و مطابق با فناوری روز دنیا عمل کند. وزارت دفاع رادیوی بومی عرش را ساخته است و هواپیما‌های ما به این رادیو‌های ۱۰۰ درصد بومی تجهیز شده است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه امروز ما در نیروی هوایی با کمک وزارت دفاع به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم، گفت: هواپیمای شکاری بمب‌افکن کوثر با موتور ملی یکی از این دستاورد‌ها است. تعدادی از این جنگنده‌ها آماده شده و در حال گذراندن تست‌های نهایی هستند و در آینده نزدیک به نیروی هوایی ارتش الحاق می‌شوند. البته هواپیمای آموزشی یاسین نیز توسط وزارت دفاع ساخته شده است که امسال نمونه جدید آن پرواز می‌کند.

وی ادامه داد: هواپیمای آموزشی یاسین یکی از هواپیما‌های آموزشی روز دنیا است. امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم از یاسین به عنوان هواپیمای جت آموزشی در نیروی هوایی ارتش استفاده کنیم.

امیر واحدی با بیان اینکه ما سال گذشته ۳۰ جنگنده را به طور کامل اورهال و باز آماده کردیم، تصریح کرد: امسال بیش از ۳۰ فروند هواپیمای را به طور کامل بازآماد می‌کنیم. البته اورهال کار بسیار سنگینی است و ما از طریق تجربیات پیشکسوتان و دانش جوانان این کار را به خوبی انجام می‌دهیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره استفاده از هواپیمای ترابری سیمرغ در نیروی هوایی ارتش گفت: ما برای تغییر کاربری سیمرغ درخواستی نداشتیم، اما کار‌های خوبی توسط وزارت دفاع صورت گرفته و سازمان‌های دیگر درخواست کننده آن بوده اند. البته اگر احساس نیاز کنیم از این هواپیما استفاده می‌کنیم. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پاسخ به سوالی درباره الحاق جنگنده‌های جدید سوخو ۳۵ به این نیرو گفت: ما به عنوان نیروی هوایی ارتش یک کاربر هستیم. البته ما باید نیروی هوایی ارتش را به‌روزرسانی کنیم. هواپیمایی که الان مطرح شده، هواپیمای نسل ۴+ است و ما آماده تصمیم مقامات عالی‌رتبه کشورمان هستیم. 

وی ادامه داد: این موضوع در دستور کار ما قرار دارد و، ولی از جزئیات آن اطلاعی ندارم. هنوز اطلاع نداریم که این جنگنده چه موقع وارد اسکادران ما می‌شود و هر موقع این جنگنده‌ها خریداری شد آماده استفاده از آن هستیم.

امیر واحدی درباره توان نیروی هوایی ارتش در حوزه شبیه‌ساز‌های پرواز به عنوان کرد: نیروی هوایی ارتش قطب ساخت شبیه‌ساز در منطقه است و شبیه‌ساز همه هواپیما‌های موجود در نهاجا را در اختیار داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر ساخت موشکی شبیه فونیکس بیان کرد: درباره موشک هواپایه مقصود بنده اطلاع زیادی ندارم، اما می‌دانم کار‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته، ولی هنوز این موشک برای تست به ما تحویل نشده است. 

فرمانده نیروی هوایی ارتش در پایان درباره نقش آفرینی نهاجا در محور مقاومت خاطرنشان کرد: نیروی هوایی ارتش پشتیبان مردم مظلوم تمام دنیاست و نه کشور سوریه. نهاجا در محور مقاومت کمک‌ها و پشتیبانی‌های بسیار خوبی انجام داده‌است.

وی افزود: ما در نقاطی که توان رساندن آذوقه، مهمات و سلاح وجود نداشت، توانستیم با هواپیما‌های ترابری نیروی هوایی ارتش به صورت بسیار دقیق تجهیزات را به آن‌ها برسانیم. مناطقی بود که چند سال در محاصره بودند، اما با کمک‌های نیروی هوایی در مقابل داعش مقاومت کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
خدا کنه این دروغ راست باشه. من که خوشحال میشم روسیه سوخو بهمون تحویل بده. ولی بعید میدونم. به چند دلیل.
۱ ورود سوخو به ایران تعادل قدرت در منطقه خاورمیانه را به هم می‌زند چیزی که روس‌ها و آمریکا نمی‌خوان
دوم خود روسیه جنگنده استراتژیک خودش را به راحتی نمیفروشه چون میدونه ممکنه یه زمانی علیه خودش استفاده بشه مثل همین مسعله آزربايجان که صد درصد روسیه موافق حمله ایران به آنجا نیست (درصورت درگیری با اسرائیل احتمال دراختیار قرار دادن پایگاه‌های آزربايجان هست...)
سومین دلیل خود روس‌ها از احتمال درگیری در خاورمیانه نگرانن که به معنی باز شدن دوباره راه آمریکا به منطقه هست.
البته امیدوارم که این اتفاق یعنی خرید سوخو بیوفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
چرا نمیخرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
بهتره دنبال ارتقای اف 14 هامون باشیم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۴۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
نظرم را که درباره ی فواید سوخو۳۵ گذاشته بودم نگذاشتید
لا اقل اگر روسیه سوخو به ما نداد
از راه گسترش پهبادها وموشک ها وکارآیی های بیشتر
سعی کنید این خلا راجبران نمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۵ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
چرا از قاهر استفاده نمی‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۲۱:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
منظقه در حال حرکت یه سمت نسل پنجمه.اسراییل مدتهاست داره.امارات-ترکیه و عربستان هم خواهند گرفت.ای کاش از این فرصت برای گرفتن SU-57 استفاده می شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
آفرین بر غیرت ارتشیان دلاور
یاشاسن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
لطفا یه فکری هم برای اجکت خلبانان عزیز بکنید که بعلت عدم وجود قطعات مورد نیاز این صندلی، نمیتوانند از آن بهره‌مند شوند و جان خودرا از دست میدهند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
آقا وقتی چیزی رو به ما نمیدن خواهش در موردش مطب نزارین بعد ما فقط توسط روس‌ها دوشیده میشیم روسیه جنگنده سی سال پیشش که از رده داره خارج میشه رو به ما نمیده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۰۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام و درود خدا بر همه مدافعان این مرز و بوم .
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۴:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
همچون پایگاه عقاب باید دهها و صدها پایگاه در دل البرز و زاگرس داشته باشیم و هر پایگاهی شامل چند فروند و یا ده فروند هواپیما یا هلیکوپتر باشد
این از بهترین پدافندهای غیرعامل خواهد بود
Ukraine
هومن
۱۳:۳۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
هند و چین سوخو 30 تولید می کنند شما هم خط تولید سوخو 35 را وارد کشور کنید که در داخل ایران تولید بشه البته اگر روسها بدهند فیلم هندی بازی نکنند زیرآبی نروند اگر ما سوخو 35 و اس 400 داشته باشیم آسمان کشور ایمن خواهد .بود اف 4 و اف 14 مال 50 سال پیش هست قدیمی شده البته خدمات فروانی در جنگ کردند اما دیگر قدیمی شده و باید از رده خارج شوند و سوخو 35 و اس 400 جایگزین آنها شوند.
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۴:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
هم فناوری شرق و هم غرب را باید داشت
اف چهارده هنوز هم از بهترین ها و شیکها در طراحی و قطعه سازی است
هر چند ابهت و زیبایی سوخو را هم نمیتوان ندید گرفت
سوخو قطعا در طراحی پلتفرم زیبا و جنگنده بدرد بخور و کاربردی است
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حرف حساب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سوخو۳۵، درحال حاضریکی از بهترین جنگنده های روز دنیاست که حتی اروپاییها نظیر فرانسه وانگلیس درمدلهای جدید میراژ و تایفون نتونستند درمقابل این هیولای روسی برتری جز در ارایه فازی راداری داشته باشتد،این اسکادران ۲۴ فروندی قبلا توسط کشورمصرپیش خریدشده بود که بافشارامریکا وعدم تامین مالی مصر قراردادفسخ شد و ایران جایگزین شد.قطعا ایران با این خرید جدید، کاندیدای مطمینترخریدهای اتی خواهدبود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
دم نیروی هوایی ارتش وسپاه گرم زنده باشید وپایدار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
ما باید جنگنده شبیه اف ۳۵ عمود پرواز بسازیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
همه همسایه های نا نسل ۵ هواپیما ها را دارند ما میخواهیم نسل ۴ + داشته باشیم! حداقل ارتقا یافته اش را بیاورید یا ترکیب با نسل ۵ بیاورید
Iran (Islamic Republic of)
حقیقت
۱۲:۰۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
جالب فرمانده نیروی هوایی که باید بگه کدام پرنده به درد نیروی هوایی ایران میخوره هیچ نظری نداره فقط منتظر مقامات عالی کشور که هرچی گرفتن اون استفاده بکنه .فرمانده نیروی هوایی نظر اول باید بده که چی بخریم چی نیاز داریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
از سخنان ایشان میشه فهمید که روسیه جنگنده نمی‌دهد
Iran (Islamic Republic of)
Andikai
۱۱:۴۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نا امیدمان کردید خیلی سست و کند و کم کارید
فکر میکردیم دهها هواپیمای مخفی ساخته و یا برای رونمایی دارید
تنوع نداشتن در صنعت هوایی بزرگترین اشتباه و خطا خواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
تنوع فقط در خودروهای بنجل چینی هست که بیش از سی مدل را هر کدام از خواص !!!! مجوز مونتاژ گرفته اند و به سه برابر قیمت جهانی به احمقها می‌فروشند!
Iran (Islamic Republic of)
ب
۱۱:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
از صنعت موشکی و پهپادی درس بگیرید با این سرعت حلزونی و لاک پشتی هواپیماساز نمیشوییم
با یک و چند گل بهار نمیشود نازنینان
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۱:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
باید یا دانشگاههای فراوان هوافضا و هوایی ساخت و یا دانشگاهها را درگیر ساخت هواپیما کرد
به امید پرواز پرنده های خودی در پهنه آسمان کشورمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بنطر میاد دیگر هواپیمای سوخو 35 در برنامه نیروی هوایی نیستن و بدنبال سوخو 57 یا f22 متذکر شده اند 5 سال از زمان درخواست سوخو 35 گذشته و فعلا خبری نیس..
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۵ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اف ۲۲ ؟؟!!!!
آمریکا به ایران هواپیمای مسافربری نداد ؛ اف ۲۲ میده ؟؟!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
دوست عزیز آمریکا اف ۲۲ را به ارتش خودش هم با شرط و شروط و کلی پروتکل امنیتی تحویل میده تومیگی اف ۲۲ به ایران که دشمنشه بده شاید اصلا نمیدونی اف ۲۲ چیه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
توی چرا فرمانده نیروی هوایی هستی بعد میگی اطلاع ندارم بماند نیروی هوایی باید بروز رسانی شود اين هواپیماها باید خریدار شود چه آمریکا باشد يا روسیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
یه بنده خدا از گران شدن بنزین ، جمعه با خبر شده بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
حالا چرا سوخو 35 ؟ چرا سوخو 35 را با سوخو57 نمی گیرید ؟ این ست مثل ست اف 4 با اف 14 است امیدبه این داشته باشیم که جنس ته بازار را جمع نمی کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
چون سوخو۵۷ رو هنوز روس ها به طور گسترده تولید نکردن و نیاز به منابع مالی دارن
ما هم چون پول زیادی نداریم توان خرید نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سوخو 35 و سامانه اس400 نیاز ما است . بررسی کنید متوجه منظورم میشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
یک خودرو با مدل ۶۰ و موتور فرسوده هر چه تجهیز به فن آوریهای روز بشود ولی موتورش همان موتور باشد در بین راه متوقف می شود تجهیزات جنگی با تجهیزات پیشرفته ای که محرک آن قادر به پرواز نباشد کارایی ندارد مگر اینکه هواپیمایی با همان توانایی و با طراحی موتور و دیگر قطعات اصلی ساخت وطن باشد وافتخار ما ساخت هواپیمای با فکر و دست مردان غیور وطن است .انشاا... پایدار و سلامت و پیروز باشید.
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۲:۱۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
معلومه از خودرو اصلا سر در نمیاری چه برسه به هواپیما
خودرو قدیمی مثل بی ام و سری m الان دارن تونبنگ میکنم توی مسابقات اتومبیلرانی سراسر دنیا استفاده میکنند
یا فولکس واگن گلف
هر فن آوری اگر در لبه فن آوری باشد منسوخ نمیشود
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۴:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
موتورهای هم باید قویتر و سبک‌تر و بروزتر و محکم‌تر ساخته شوند با مداومت پروازی بالاتر و مصرف سوخت کمتر
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۰:۵۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بنده خدا، تو فرمانده نیرو هستی بعد میگی خبر ندارم، نمیدانم...
واقعا واسه چی داری مصاحبه میکنی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اشتباهی مثبت دادم لزومی ندارد اطلاعات کشور را همه بدانند
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۵:۱۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
آقا محسن معلومه که اصلا اطلاعاتی در خصوص موضوعات مهم و سری نداری . در ضمن همیشه سلاحی معرفی میشه که کل تستهاش انجام شده باشه و حتی مدلهای بالاترش هم در دست ساخت باشه .این روال کل دنیا است
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۸:۲۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
منم زورم گرفت اطلاعاتی نداد و تو کف موندیم!! ولی از نیرو هوایی فقط با زور اسلحه میشه از زیر زبونشون اطلاعات کشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۹ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
چرا اشتباه مثبت دادی بسیجی ؟ حالا شما که اشتباه مثبت دادی میخوای بگی با اشتباه شما مثبتها بیشترن خخ
بسیجی نباس اشتباه بکنه
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۱۰:۴۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
این ده سال هی میگن خرید جنگنده سوخو۳۵
هنوز خبری نشده

آقا یا بیارید داخل کشور یا حرفش نزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
اف ۱۴ باز سازی شده قابل رقابت با اف ۳۵ است سبک تر و تیز تر است .انشاءالله که به خ بی بازسازی شده باشد. احتمال تحویل سوخو ۳۵ به ایران خیلی کم است ولی اگر تحویل شود هم در ایجاد امنیت موثر است هم در مهندسی معکوس و گامی رو به جلو در این فن آوری است. به امید اعتماد بنفس برای تصمیم گیرندگان خرید این هواپیما
Germany
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
نه بابا؟ یعنی اف ۱۴ چهل و پنج سال پیش که بازسازی شده از اف ۳۵ بالاتره ؟پ چرا دیگه امریکا اف ۳۵ میسازه؟
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۹:۴۳ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
خب آمریکا نمیدونه اف ۱۴ بازسازی شده برتر از اف ۳۵ هست !
خصوصا وقتی فاقد موشک فونیکس هم باشه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۳ خرداد ۱۴۰۲
اف ۱۴ نسل ۳ و جنگنده ای بسیار سریع و فوقالعاده هست اما به دلیل برخوردار نبودن از امکاناتی چون رادار گریزی و یا امکانات جنگ الکترونیک و قدرت رهگیری قابل قیاس با نسل ۴ و پنج نیست .
Iran (Islamic Republic of)
بلند آسمان جایگاه من است
۲۲:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
به هیچ وجه اف ۱۴ با سوخو سی و پنج قابل رقابت نیست و سطح مقطع راداری بسیار بالایی دارد و به سرعت کشف و منهدم میشود و رادار قدیمی و قدرت مانور پایین تر از سوخو دارد وفقط جان با ارزش خلبان به خطر می افته نه تنها باید به دنبال خرید تعداد بالا سوخو سی و پنج بود بلکه باید جنگنده های پیشرفته تر و نسل پنج خریداری بشه البته باید دست از گدا بازی برداشت و بودجه دفاعی کشور بیشتر بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
سلام.هزاران پهباد صادر کردید در قبالش جنگنده سوخو35 و تی50 و خودروی سواری کم مصرف ایمن وارد کنید،واردات گسترده میلیونی به مدت دو سال برای عموم مردم ایران ازاد کنید تا بازار سیاه درست شده توسط شرکتهای انحصاری گرانفروش ده برابری شکسته شود.خود پراید و فیست لیفتهای پراید چون تیبا و...با سرعت بسیار کم زیر 20 کیلومتر تصادف کرده و عین کاغد مچاله شده،خودروهای حلبی که شرکتهای انحصاری در حال گرانفروشی ده برابری هستند سالانه هزاران معلول و کشته برجای میگذارد،باید واردات خودروهای کم مصرف ایمن صفر و کارکرده زیر5سال برای همه مردم ایران ازاد کنید تا این انحصار،گرانفروشی ده برابری شکسته شود.مجلس و دولت باید خدمتگزار مردم باشند،این همه شهید دادیم تا مردم در رفاه باشند،نه اینکه سرمایه مملکت در دست 5درصد اقازاده ها باشد.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
احسنت
Iran (Islamic Republic of)
تویوتایی که پراید شد!
۱۹:۴۲ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
این بازار سیاه ناشی از،سیاست‌های خود دولت و مجلس است و از قبل همین بازار است که درآمد حاصل می‌شود. و گرنه چه کسی واردات خودرو را ممنوع کرد ؟؟!!!
چه کسی خودرو را برای کشف قیمت !!!!!! در بورس عرضه کرد و به دو سه برابر قیمت واقعی به مردم فروخت ؟؟!!!
چه کسی قبلا که خودرو وارد می‌شد عوارض و گمرکی ۱۱۰ درصدی یعنی،بیش از اصل قیمت خودرو بر آن بست؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
درود بر رزمندگان اسلام
آخرین اخبار