ارائه روزانه در کارگاه‌های روستایی استان همدان

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: در کارگاه‌های روستایی استان روزانه حدود چهار هزار و ۳۵۰ نفر آموزش می‌بینند.

وهب مختاران گفت: بیشتر افرادی که در دوره‌های مهارتی این اداره کل مشارکت می‌کنند طبق بررسی‌های صورت‌گرفته جذب بازار کار می‌شوند.

او با بیان اینکه قاعدتاً فنی و حرفه‌ای یک‌سری مهارت‌ها را آموزش می‌دهد، گفت: در سال جدید مهارت‌های متنوع و کارگاه‌های جدید براساس ظرفیت استان و منطقه در دستور کار است.

مختاران با اشاره به مشارکت گروه‌هایی که در توسعه مهارت نقش دارند، گفت: مراکز دولتی جزو کارگاه‌های ثابت ما هستند و درحال حاضر با ۲۲ کارگاه همکاری داریم و در بخش خصوصی نیز با ۲۲۰ آموزشگاه آزاد مثل مدارس غیر انتفاعی و ... تعامل داریم.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان همدان با بیان اینکه در بخش دولتی با سربازان وظیفه در پادگان‌ها و همه نیرو‌های مسلح مشارکت داریم، گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود سه هزار و ۲۰۰ سرباز آموزش مهارتی دیدند تا بعد از اتمام سربازی حداقل مهارتی داشته باشند.

او گفت: در کارگاه‌های روستایی استان روزانه حدود چهار هزار و ۳۵۰ نفر آموزش می‌بینند و امسال هم با وجود اینکه دو ماه از شروع سال گذشته، کارگاه‌ها و صنایع سیار و فعال هستند.

مختاران با تأکید بر اهمیت کارگاه‌ها، گفت: کارگاه‌های مهارتی نه‌تن‌ها کار جدید برای مردم ایجاد می‌کنند، بلکه تجربه کار در محیط واقعی و استاد شاگردی را در اختیار قرار می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.