تکمیل هزار و ۴۰۰ طرح نیمه‌تمام بهداشت و درمان در دولت سیزدهم / سقط جنین یک جنایت است و قوه قضائیه باید به این موضوع ورود کند

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه در ابتدای فعالیت دولت سیزدهم پنج هزار و ۵۰۰ طرح نیمه‌تمام در حوزه بهداشت و سلامت وجود داشت، گفت: در این دولت تاکنون هزار و ۴۰۰طرح نیمه‌تمام تکمیل شده است.

بهرام عین‌اللهی روز جمعه در سفر به شهرکرد در دیدار با امام جمعه شهرکرد افزود: از جمله این طرح، همزمان با نیمه شعبان بزرگترین بیمارستان حضرت مهدی (عج) با هزار تخت بهره‌برداری شد.

وی با اشاره به فرمایش و تاکید مقام معظم رهبری در زمینه مقابله و پیشگیری از کرونا افزود: پیش از این دولت، بالای ۷۰۰مرگ و میر و ۲۰هزار نفر بستری و هشت هزار بدحال به دلیل کرونا در کشور ثبت شده بود که با مدد از امداد‌های الهی و تلاش شبانه‌روزی کادر درمان و کمک نیرو‌های بسیجی این میزان کاهش پیدا کرد.

وی به فعالیت نیرو‌های جهادی در عرصه واکسیناسیون و همچنین حوزه درمان اشاره کرد و گفت:در راستای اجرای طرح واکسیناسیون مقابله با کرونا مساجد، حسینیه‌ها و مصلای‌های نماز جمعه برای واکسیناسیون بسیج شدند و در روز یک میلیون و۶۰۰واکسن تزریق شد.

عین‌اللهی اظهار داشت:در آن زمان برای انجام واکسیناسیون نیرو‌های جهادی و جوان نیز حضور فعال داشتند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:از آذرماه سال ۱۴۰۰ تاکنون فقط ۲۲ هزار فوتی کرونا داشتیم که کاهش فوتی کرونا به دلیل بسیج واکسیناسیون چشمگیر بوده است و از سوی سازمان بهداشت جهانی، به عنوان کشور موفق در کنترل کرونا معرفی شدیم.


بیشتر بخوانید


وی اظهار داشت: کنترل و کاهش کرونا ناشی از حضور قدرتمند مردم بود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای بحث بیمه ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در مجلس تصویب شد که سه دهک پایین جامعه بیمه شدند.

وی با اشاره به اهمیت بحث جوانی جمعیت در کشور بر اجرای کار‌های فرهنگی تاکید کرد و گفت:نیاز است علما، ائمه جمعه و جماعات در زمینه جوانی جمعیت فرهنگسازی کنند.

به گفته وی، نرخ جمعیت در ابتدای انقلاب بالای چهار بود که هم‌اکنون این آمار به ۱.۵ رسیده است که با این روند تا چندین سال آینده به پیری خواهیم رفت و بحران جمعیت می‌شود.

به گفته وی، نرخ جمعیت در شهرکرد ۱.۷ است که برای افزایش نرخ جمعیت نیاز به کار فرهنگی برای ازدواج جوانان و فرزندآوری دارد.

عین‌اللهی بر کار فرهنگی برای ازدواج جوانان و فرزند آوری تاکید کرد و گفت: کاهش نرخ جمعیت و پیری جمعیت صدمات زیادی به کشور وارد می‌کند.

وی به انجام زایمان رایگان، بیمه رایگان نوزادان تا پنج سالگی، توزیع دارو‌ها در مراکز بهداشت برای مادران بادار و نوزادان به عنوان بسته تشویقی اشاره کرد و گفت: فعال کردن مراکز خدمات درمان ناباروری در سطح کشور از دیگر برنامه‌هاست.

عین‌اللهی گفت: امروز با انجام آزمایش بارداری نام و اطلاعات مادر در سامانه ثبت می‌شود و تا پایان بارداری بررسی وضعیت ادامه دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه بر همکاری قوه قضایه در زمینه پیشگیری از سقط جنین تاکید کرد و گفت: در استان‌ها نیاز است از طرف قوه قضاییه در این زمینه برخورد جدی شود.

وی بر انجام کار‌های تبلیغی و فرهنگی در راستای فرزندآوری و جوانی جنعیت تاکید کرد و افزود: ارائه بسته‌های تشویقی یک گام برای ترویج این فرهنگ است.

عین‌اللهی افزود: هم‌اکنون طرح سلامت در شهر‌های زیر ۲۰هرار نفر در حال اجراست و برای افراد پرونده سلامت تشکیل می‌شود و ۹۵درصد هزینه‌ها تقبل می‌شود.

وی به وضعیت خوب استان در زمینه تجهیزات پزشکی اشاره کرد و گفت:هم‌اکنون تجهیزات بیمارستانی استان و همچنین رشته‌های آموزشی بسیار خوب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۱ ۱۰ آذر ۱۴۰۲
بی پولی مردم فقرمردم گرونی اینها گناه نیست ک مسولین وظیفشونوبخوبی انجام ندادن اونوقت سقط جنین گناههه؟ اختلاس روهم جا انداختم!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۱ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بام ایران با طبیعت زیبایش و گردشگر پذیر بودن و قرار گرفته در زاگرس میانی و بین مرکز و بنادر و بسیاری از شاخصه های دیگر میتواند از بزرگترین مرکزهای گردشگری سلامت در کشور با همت و تلاش مسولان و وزارت بهداشت شود
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۳:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
بفکر ساخت شهرها و شهرک‌های سلامت در استان توریستی بام ایران و مخصوصا در شهرستان شمالی و هم مرز سه استان کوهرنگ باشید
افزایش دانشگاههای علوم پزشکی به افزایش تندرستی و سلامت جامعه ما می انجامد ضمن اینکه با ساخت شهرها و شهرک‌های سلامت در گوشه گوشه استان و جاهای توریستی به افزایش ارز آوری استان و کشور و جذب گردشگرهای سلامت هم می انجامد