نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام راحل را نه فقط مردم ایران، شیعیان و مسلمانان بلکه همه عالم ایشان را دوست داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه امام راحل را نه فقط مردم ایران، شیعیان و مسلمانان بلکه همه عالم ایشان را دوست داشتند، گفت: اگر بخواهیم اظهارات غیرمسلمانان و مسیحیان را در این زمینه جمع آوری کنیم کتاب قطوری خواهد شد و این همان وعده الهی بود که در شخصیت ایشان مورد مشاهده قرار گرفت.

حجت الاسلام و المسلمین تاکید کرد: "امام یک مبارز با استکبار جهانی بود، حافظ اعتدال قاطع در خط نه شرقی و نه غربی بودند، اصرار فراوان بر استقلال همه جانبه ملت، خودکفایی به معنای کامل، پافشاری تمام بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی، مرعوب نشدن در برابر قدرت‌های جهانی" همه این‌ها بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب نسبت به امام راحل بود که به خوبی ایشان را شناختند و دلداده ایشان بودند و خداوند نیز امامت بعد از امام راحل را برعهده این حکیم فرزانه گذاشتند.

به گفته وی، همه موارد یاد شده گوشه‌ای از نگاه رهبرمان به امام راحل و عظیم الشان بود که امام راحل خوب شناخته شدند و می‌خواهند امام را همانگونه که بودند، بشناسیم و می‌فرمایند "ما باید راه امام، اعمال صالح و حرکت دایمی ایشان را ادامه دهیم".

امام جمعه قزوین ادامه داد: از طرف دیگر امام راحل نیز راجب رهبرمان فرمودند "این شخصیت کسی است که معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز در صحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست".

آیت الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: عوامل استکباری و دشمنان، اما با امام راحل چه کردند، او را زندان کردند، کسی که برای عزت یک ملت قیام کرده را زندانش کردند و انواع توهین‌ها را نسبت به وی روا داشتند و فکر کردند اگر توهین و تهمت بزنند، دستگاه خدا را تعطیل می‌کنند، اما کور خوانده بودند چرا که هرچه توهین و تهمت زدند خداوند عزت، عظمت و محبوبیت امام را افزایش داد و این وعده خداوند بود.

وی تصریح کرد: به اذعان امام راحل، همه عالم به برکت نیمه خرداد قیام خواهند کرد و بساط صهیونیست‌ها برچیده خواهد شد و آمریکا هم مثل شوروی سابق فرو خواهد ریخت و پرچم عدل و داد اسلامی با عزت، افتخار و اقتدار بر بام جهان به اهتزاز درخواهد آمد و این وعده این عالم و عارف روشن بین بود.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: امام راحل در ایام پایانی عمر شریفشان و در وصیت نامه شان که بیشتر شبیه کلمات ائمه (ع) است، نوشتند "با دلی آرام، قلبی مطمئن روحی شاد، و ضمیری امیدوار به فضل خدا از شما برادران و خواهران خداحافظی می‌کنم و به رحمت خدا رهسپار هستم".

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: این روز‌ها و به مناسبت سالگرد رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی مردم مومن و متدین قزوین میزبان انبوهی از زائران استان‌های دیگر از جمله گیلان و آذربایجان شرقی هستند که راهی زیارت مرقد مطهر امام راحل می‌باشند و امیدواریم میزبانان شایسته‌ای برای آنان باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار